Idag har jag lämnat över min stackars koja till svets. Själva överlämningen var en lustig historia. När vi började diskutera vad som behöver bytas på fronten så ringer Svets-Jörgen till en annan snubbe och skakar fram en koja -75:a för 3000:- som han tycker vi ska åka och kolla på.. typ "på andra sidan stora vägen". Vi går med på att åka dit men är skeptiska... (då snubben sagt till Svets-Jörgen att den är rostfri..jo jo..en koja är aldrig rostfri om den står i en lada och säljs för 3000:-).
... när vi satt oss i bilen och åkt som till "andra sidan vägen" (som jag ansåg) så var det typ 1 mil till..landsväg så där spillde vi onödigt mycke dagstid i mina ögon. Sen visade det sig att den rostfria kojan var i skick som min ungefär, dock slaktad på inredning och full med damm. Man ser ju definitivt inte allt i en mörk lada med en mobil som enda ljuskälla
Som tur var så förstod Svets-Jörgen att det inte var nåt alternativ, dvs att kapa av frampartiet och sätta på min koja.
Väl tillbaka på Svets-Jörgens gård började vi gå igenom vad jag ska köpa hem för plåt och sen när vi var färdiga så åkte vi hem (lätt skakade av alla bravader)
Summering är att det står en koja i dvala i en lada (rimmade där

) och dör i närheten av Tunaberg utanför Nyköping. Den är till salu för några tusenlappar... men motorn är död. Lagom till reservdelsbil antar jag
Och nu har jag knåpat ihop en stororder

på ca 5000:- från Minispare och 5000:- från Minisport, Jag ber till högre makter att det inte ska bli ngt strul med ordern så man får rest osv.. Håll tummarna (kojorna) för mig!
Märkte åter igen vad rejält mycket fler delar man får för pengarna när man tar från UK istället för från vår Jana. Synd att det måste skilja så mycket i pris