Tickande ljud efter byte..
Postat: 21 februari 2013 kl. 15:49
Hej hundkojeägare!
Problem
Nyligen hade jag problem med att lägga i en växel när motorn var igång, det visade sig att vara läckage i kopplings tätningen så lamellen hade gott åt skogen..
Köpte detta och det löste problemet:
Slavcylinder
Rod
Kopplingsarm
Kolv
Urtrampningslager
Kopplingstätning
Lättad Tryckplatta
Race lamell
Och gjorde denna inställning:
*Skruva ut muttrarna så långt ut från kåpan det går
*Be en kompis trampa ner kopplingspedalen helt
medans han håller ner pedalen skruva den inre mutter så den ligger emot kopplingskåpan
*Be kompisen släppa kopplingspedalen helt och skruva in ytterliggare en flata på muttern
*Bontrollera att spelet är emellan muttern och kåpan är 3-5mm
*Lås fast den inre muttern med hjälp av den yttre.
Justera returstoppet till kopplingsarmen.
*Lossa fjäder
*Dra kopplingsarmen utåt så långt det går
*Kolla att spelet är 1mm mellan kopplingsarmen och stoppet.
Nu har det kommit fram ett annat problem.. Ett metall klickande kommer från kopplingskåpan.. Låter inte alls bra!
Kan det vara så att jag måste byta ut mitt original membran? Eller köpa dessa för att passa de andra performance/racing delarna? Racing membran och/eller Svänghjul
Bild bifogad från vart ljudet kommer.
Tickande ljud
(Ljudet låter lite värre än vad det låter i verkligheten.)
Mvh // Andreas
Problem
Nyligen hade jag problem med att lägga i en växel när motorn var igång, det visade sig att vara läckage i kopplings tätningen så lamellen hade gott åt skogen..
Köpte detta och det löste problemet:
Slavcylinder
Rod
Kopplingsarm
Kolv
Urtrampningslager
Kopplingstätning
Lättad Tryckplatta
Race lamell
Och gjorde denna inställning:
*Skruva ut muttrarna så långt ut från kåpan det går
*Be en kompis trampa ner kopplingspedalen helt
medans han håller ner pedalen skruva den inre mutter så den ligger emot kopplingskåpan
*Be kompisen släppa kopplingspedalen helt och skruva in ytterliggare en flata på muttern
*Bontrollera att spelet är emellan muttern och kåpan är 3-5mm
*Lås fast den inre muttern med hjälp av den yttre.
Justera returstoppet till kopplingsarmen.
*Lossa fjäder
*Dra kopplingsarmen utåt så långt det går
*Kolla att spelet är 1mm mellan kopplingsarmen och stoppet.
Nu har det kommit fram ett annat problem.. Ett metall klickande kommer från kopplingskåpan.. Låter inte alls bra!
Kan det vara så att jag måste byta ut mitt original membran? Eller köpa dessa för att passa de andra performance/racing delarna? Racing membran och/eller Svänghjul
Bild bifogad från vart ljudet kommer.
Tickande ljud
(Ljudet låter lite värre än vad det låter i verkligheten.)
Mvh // Andreas