Sida 1 av 1

Kopplingsjustering

Postat: 25 maj 2015 kl. 23:18
av petterjohansson
Go kväll! Efter en kväll i garaget är jag lite fundersam.. Har justerat kopplingen ikväll med "bra" resultat men för att kojan (leyland 998 från 78) skall koppla ur riktigt när jag växlar ner måste jag dubbeltrampa... Tacksam för tips på att få bukt på problemet!

Re: Kopplingsjustering

Postat: 26 maj 2015 kl. 11:11
av Litenmentuff
dubbeltramp brukar betyda luft i systemet. eller dålighuvud eller slavcylinder.

Re: Kopplingsjustering

Postat: 26 maj 2015 kl. 13:07
av petterjohansson
Hur hör jag för att lufts? Som med hydralbromdar att ja trampar ner och släpper på nippeln?

Re: Kopplingsjustering

Postat: 26 maj 2015 kl. 14:04
av Hollywood Vampire
Luft enligt Litenmentuff alt. att slangen emellan förgrening ner till slav-cyllen börjar "implodera" Dvs sväller invärtes och tråkar vätskans framfart när du trycker ner pedalen.

Re: Kopplingsjustering

Postat: 28 maj 2015 kl. 09:18
av Litenmentuff
http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... re-600150/


så kan du faktiskt se om du har luft i systemet.

Re: Kopplingsjustering

Postat: 28 maj 2015 kl. 22:12
av petterjohansson
Luftar man på samma sätt som med bromsar,.. Pumpa pumpa håll, släpp.. Skvätt, dra åt.. Pumpa pumpa håll... Osv tills det är klar vätska..