Startproblem efter problem med fläkt
Postat: 24 augusti 2015 kl. 13:05
Ja då är jag tillbaka..
Problemet visade sig när jag skulle starta för första gången efter veckans mekande.
Den gick igång direkt med choken utdragen, jag släppte sen ner den till ca 1000rpm och lät den stå så för att bli varm.
Efter några minuter dog den bara rakt av och nu lyckas jag iof starta den varje gång med choken ute men den dör direkt inom några sekunder.. Även med choken fullt utdragen..
Förra veckan startade den som den skulle, efter att jag löst kopplingsproblemen och bytt till en ny fläktrem gick den alldeles utmärkt tills jag själv lyckades strula till det och skapa mig mer jobb..
I min iver att komma iväg på en provtur hade jag missat att spänna fast min på tok för långa gaswire och den fick för sig att hoppa in i fläkten som girigt slet med sig den..
Resultatet blev sönderbränd fläktrem, avslitna fläktblad & kvaddad gaswire.
I helgen bytte jag alltså igen till en ny fläktrem, samt ny fläkt, kylarvätska och gaswire. Fick även rikta till armen på förgasaren som man fäster gaswirens ände i, då den blev lite böjd när gaswiren drogs med av fläkten...
Men efter detta har alltså mina nya problem uppstått..
Tänkte att det kunde ha med förgasaren att göra, att inställningarna rubbats men ville kolla om ni hade nån annan idé först innan jag börjar skruva med den....
Mvh
Andreas
Sent from my iPhone using Tapatalk
Problemet visade sig när jag skulle starta för första gången efter veckans mekande.
Den gick igång direkt med choken utdragen, jag släppte sen ner den till ca 1000rpm och lät den stå så för att bli varm.
Efter några minuter dog den bara rakt av och nu lyckas jag iof starta den varje gång med choken ute men den dör direkt inom några sekunder.. Även med choken fullt utdragen..
Förra veckan startade den som den skulle, efter att jag löst kopplingsproblemen och bytt till en ny fläktrem gick den alldeles utmärkt tills jag själv lyckades strula till det och skapa mig mer jobb..
I min iver att komma iväg på en provtur hade jag missat att spänna fast min på tok för långa gaswire och den fick för sig att hoppa in i fläkten som girigt slet med sig den..
Resultatet blev sönderbränd fläktrem, avslitna fläktblad & kvaddad gaswire.
I helgen bytte jag alltså igen till en ny fläktrem, samt ny fläkt, kylarvätska och gaswire. Fick även rikta till armen på förgasaren som man fäster gaswirens ände i, då den blev lite böjd när gaswiren drogs med av fläkten...
Men efter detta har alltså mina nya problem uppstått..
Tänkte att det kunde ha med förgasaren att göra, att inställningarna rubbats men ville kolla om ni hade nån annan idé först innan jag börjar skruva med den....
Mvh
Andreas
Sent from my iPhone using Tapatalk