Sida 1 av 1
hål i kylare...
Postat: 7 maj 2006 kl. 18:24
av blackan
Hur bär man sig åt? Funkar läcktätning eller bör man byta hela skiten?
Postat: 7 maj 2006 kl. 18:34
av Helipop
kylarcement eller ingefära brukar väl vara omtalade sätt för ämnet.
Postat: 7 maj 2006 kl. 18:41
av karki
Helipop skrev:kylarcement eller ingefära brukar väl vara omtalade sätt för ämnet.
Byt kylaren eller löd om den!
kylarcement brukar slå igen systemet kan tänka mig att de är ännu jävligare på en koja motor
Postat: 7 maj 2006 kl. 18:44
av palman
ja byt den lr så lödar du.
Postat: 7 maj 2006 kl. 21:04
av pickupkalle
kylartätning m,m e för tillfälliga lagningar,lättast e ju å montera ut den å åka till nån som tillverkar kylare och säg åt dom å byta cellpaket i den,då får du en kylare som funkar bättre än en race kylare som du köper hos jana eller i england
Postat: 7 maj 2006 kl. 21:16
av Helipop
coolt.. där ser man
Postat: 8 maj 2006 kl. 09:36
av EricO
du kan knäcka ner 2 råa ägg oxå, fungerar perfekt som tillfällig tätning.
hehe, såg det på mythbusters. har dock inte provat själv.
men det fungerade perfekt på deras kylare. men det var på en v8, de är ju kända för att tåla vad som hellst. vet inte hur en kojja motor reagerar, fast ägg ingår ju i den engelska frukosten.
Postat: 8 maj 2006 kl. 17:04
av pickupkalle
blir bara en massa extra jobb med hemma recept och kylartätningar hit å dit,skiten måste ju bort när den nya kylaren ska dit annars så kan man täppa igen den också
Postat: 8 maj 2006 kl. 19:02
av EricO
pickupkalle skrev:blir bara en massa extra jobb med hemma recept och kylartätningar hit å dit,skiten måste ju bort när den nya kylaren ska dit annars så kan man täppa igen den också
Håller med. har den gått sönder så är det lika bra att skaffa en ny.
det är ändå en ganska viktig komponent i maskineriet!