Sida 1 av 1

Hc & Co

Postat: 25 maj 2006 kl. 21:16
av Mangan
är det nån här som bor i göteborg å kan hjälpa mig med att få ner hc och co halten??? tack på förhand

Postat: 25 maj 2006 kl. 21:27
av pickupkalle
va ere för bil du har??? lättaste sättet e å byta olja å ställa tändningen sen brukar det gå!! hur högt ligger det då ????

Postat: 25 maj 2006 kl. 23:25
av Mangan
en 98:a, co står inte så högt men hc gör det!

Postat: 25 maj 2006 kl. 23:28
av pickupkalle
om man vill fuska så den går igenom så köp toulen å slå i tanken,10liter soppa 3-4 toulen.det e en sorts färgtvätt så användning på egen risk,en polare har fått igenom många många många bilar på det viset igenom besiktningen,annars så skulle jag tippa på de jag sa tidigare,byt olja,kolla tändningen och luftfiltret,kan va lambdasonden som e klen,för det sitter väl en sån på en sån ny kojja?

Postat: 25 maj 2006 kl. 23:30
av Mangan
ja en det sitter ju en sån på den, jag vet att man kan tanka etanol för co men hur man får ner hc vet jag ej!

Postat: 25 maj 2006 kl. 23:35
av pickupkalle
brukar funka me toulen,då blir alla värden 0 (å bilen e inte avstängd :)

ne nu får nån fler komma med förslag,de e allt jag har å komma med iallafall,vet inte hur man kan justera det på en sån ny kojja

Postat: 25 maj 2006 kl. 23:38
av Mangan
hc kanske beror på att lambdasonden är trasig?? tackar ändå för dina tips

Postat: 26 maj 2006 kl. 09:45
av grozzny
Hej,

Det bästa är väl att byta olja, filter och stift (kablar?) och testa sen. För genom att hälla i preparat så löser man ju inte att motorn går kasst och orent...

Men för hög HC betyder inte det att den går för fett? Eller är jag helt fel ute då? :oops:

Postat: 26 maj 2006 kl. 11:08
av pickupkalle
som jag förstår det så går inte motorn varken kasst eller orent,han vill bara ha ner värdena inför besiktningen,alla dom där värdena brukar följas åt,det största felet brukar va väldigt skitig olja,och sen lamdasonden om det finns sådan på dom,samt tändningen

Postat: 26 maj 2006 kl. 11:25
av Mangan
ska byta olja å stift ihelgen, hur vet man att lamdan är kass?? å vad kan en sån kosta ny??

Postat: 26 maj 2006 kl. 11:41
av pickupkalle
man mäter upp den kan räcka med att rengöra den å blåsa den ren,vet inte vad den ska ha för värden men det ska ju inte va så svårt att ta reda på då dom funkar snarlikt på alla bilar