Sida 1 av 1

Hur funkar Huvudbroms-cylindern på enkrets?

Postat: 24 augusti 2006 kl. 20:17
av BRG
Håller på att renovera ett enkretssystem på våran mini.
Min undran är:
Varför går det två broms-rör mellan huvudbromscylindern och "fördelarklumpen"(som har bromskontakten) ?
Från denna går ett bromsrör bakåt till bakramen, och ett rör till framramens bromsar.
Innehåller denna klump något mer som gör att den har två bromsrör på ingången? :?:

Postat: 24 augusti 2006 kl. 21:54
av pickupkalle
på ett enkrets system så ser det ut som sådant.......


huvudcylinder...rör......T-korsning...rör bak....rör fram....till V-korsning där bromsljuskontakten sitter och där delas den ut till framhjulen.....


ser den ut på ett annat sätt så är det inget en krets system,,,

vad har du för bil?årsmodell? kan du fixa bild på vad du menar?

Re: Hur funkar Huvudbroms-cylindern på enkrets?

Postat: 25 augusti 2006 kl. 09:13
av EricO
BRG skrev:Håller på att renovera ett enkretssystem på våran mini.
Min undran är:
Varför går det två broms-rör mellan huvudbromscylindern och "fördelarklumpen"(som har bromskontakten) ?
Från denna går ett bromsrör bakåt till bakramen, och ett rör till framramens bromsar.
Innehåller denna klump något mer som gör att den har två bromsrör på ingången? :?:

kan det vara en tvåkrets huvudcylinder som nån klurat in på en enkrets bil?

bromsar

Postat: 25 augusti 2006 kl. 17:40
av BRG
Har kollat lite på delarna, och allt tyder på att det är en tvåkrets cylinder.
monterat på ett enkretsystem, som någon har mixat ihop.
Men det funkar ju så det får nog vara kvar kvar.

Nästa frågor är:
När började dom med tvåkrets-system ?
Skall det vara enkrets på en mini 1000 MK3-73 ?

Postat: 25 augusti 2006 kl. 19:21
av tallefjanten
är bilen en svensksåld 73a så ska d vara 2krets.
2krets kom 72 på svensksålda bilar.
d var lag på d i sverige.