Sida 1 av 1
Vilken motor? trimma osv....????
Postat: 14 december 2006 kl. 12:34
av Micke G
Vad ska man köra med för motor i kojan?
Det jag är ute efter är att ha skoj på bana och köra ifrån lite trimmade Honda v-tec och kanske nån turbobil på 402m.
1275cc? 1300cc? turbo? kompressor?
Släng gärna upp lite prisalternativ på vad era motorer har kostat, hästkrafter, prestanda mm.
Kan väl även tillägga att jag har ju inte tänkt slänga ut 50 000:- på en motor precis......
Mvh Micke
Postat: 14 december 2006 kl. 16:16
av Litenmentuff
1275 och steg 3 trim till den = 100hp+
sen för att få den där extra knuffen så släng på ett 35-50hk lustgaskit..
total kostnad... 3000-6000kr för en 1275
steg 3 kit = 10000kr
lustgas = 5000kr..

Postat: 15 december 2006 kl. 12:56
av igel_son
998cc och stage 1 kit med playmini ljuddämpare = 55 hk
Inte aktuellt gissar jag

Postat: 15 december 2006 kl. 14:21
av Micke G
Litenmentuff skrev:1275 och steg 3 trim till den = 100hp+
sen för att få den där extra knuffen så släng på ett 35-50hk lustgaskit..
total kostnad... 3000-6000kr för en 1275
steg 3 kit = 10000kr
lustgas = 5000kr..

Vad innehåller steg 3?
Får nog bli turbo på den tror jag.... vilka hk brukar man komma upp i då?
Mvh Micke
Postat: 15 december 2006 kl. 16:08
av _clubman_
tänk på växellådan med du!
den tål ju bara typ 100 hk
mesta rekommenderade är typ 1380 på 100 hk eller typ org mg metro turbo på 96 hk med turbovridet...

Postat: 15 december 2006 kl. 16:29
av Micke G
_clubman_ skrev:tänk på växellådan med du!
den tål ju bara typ 100 hk
mesta rekommenderade är typ 1380 på 100 hk eller typ org mg metro turbo på 96 hk med turbovridet...

Hur gör dom då som sätter i turbo, i säg en 1275a?
Mvh Micke
Postat: 15 december 2006 kl. 16:43
av Litenmentuff
Postat: 16 december 2006 kl. 01:47
av karki
Vill du köra från nått får du nog räkna med närmare 50000:-
det kostar & bygga maskiner som har lite drag & håller. Lycka till/peter
Postat: 16 december 2006 kl. 03:20
av _clubman_
Micke G skrev:_clubman_ skrev:tänk på växellådan med du!
den tål ju bara typ 100 hk
mesta rekommenderade är typ 1380 på 100 hk eller typ org mg metro turbo på 96 hk med turbovridet...

Hur gör dom då som sätter i turbo, i säg en 1275a?
Mvh Micke
metro turbo ligger på friska 96 hk ca.... orginal! i en 1275:a. dock så
ligger dom inte i dikena å skräpar...
växellådan kräver diverse nya drev. inte billigt trots självmekning...
rakskuret i lådan e nog det första man ska ge sig på. men sen så klart så
finns det dom som tycker att vanliga sneskurna drev är bättre för då får
man ju mera anliggningsyta som ska överföra kraften. "ren jävla djungel"
dropgears likaså rakskuret... "fortfarande djungel"
men kom ihåg att det rör sig rätt godkänt med "bara" 100 hk med.
man ska ju få stopp på åket med innan man hamnar nån annanstans!
så helst metro-ok eller minst "s-bromsar" med andra belägg och bättre kylda skivor samt bättre kylda trummor bak med andra belägg helst...
har man sagt a så får man oftast säga b och c och d......