Sida 1 av 1
kass kass kass!!!!
Postat: 13 januari 2007 kl. 01:10
av 1275GTclubman
jaha nu skulle man renovera o trimma 1275:an nr man då handlat en j*vla massa o fixat...då visar det sig att alla övre kolvringar e blåsta!!! och att den massakerat en kolv i överkant! dock en s*tans tur att cylindern klarade sig! hallelulia!!! men vad kan detta bro på? den har funkat mycket bra innan? har kört med den hela sommaren utan problem!!! o det var ganska jämt 9,5-10 bar på alla cylindrar!!! //m.v.h johan
Postat: 14 januari 2007 kl. 01:06
av 1275GTclubman
ingen som har svar
Postat: 14 januari 2007 kl. 10:57
av pickupkalle
hur ser kolven ut?Som du har förklarat det så har motorn gått för snålt och haft fel inställd tänning,har du små märken uppe på kolvarna samt kolven som är trasig har smält? en bild på kolven vore ju kul å se men jag tippar på att den gått för snålt,hur såg tändstiften ut?färg på elektroden?om förgasaren är rätt in justerad så ska tändstiften va gyllenbruna nästan choklad färgade,är dom vit-grå så går dom snålt och är dom svart så går dom för fett eller så är toppen eller kolvringar slitna
Postat: 14 januari 2007 kl. 12:15
av lalaw
Det hände mig på en allegro som jag hade, och det berode på att en rejäl kokning.
Min syster hade lånat bilen och så skar vattenpumpen, hon märkte att den blev varm men stannade inte utan efter stund så sjönk värmen igen.
När bilen inte ville starta sen så visade det sig att toppen hade slagit sig, så jag satte på en annan topp och bilen kördes ett år till men blev aldrig sig själv igen. När jag rev motorn så hade den sådana skador som du beskrev.
Lars
Postat: 14 januari 2007 kl. 15:22
av 1275GTclubman
okej det är bara en övre kolvringen som e kass men inget fel annats jo att en ringbit flydde sitt spår o sabbade en kolv hack i kolven altså på sidan! stiften var bra den har ALLTID gått som en klocka när jag har haft den o bra komp värden!!!/johan