Sida 1 av 1
Hur fyller man på Hydrolasticen?
Postat: 21 januari 2005 kl. 18:33
av Nisser
Som topicen lyder.
Samt vad använder ni i era?
Mvh Patrik
Postat: 21 januari 2005 kl. 20:36
av DirtBag
Man kan använda vanlig glykol som man blandar 50/50 med vatten.....
Sen får man bygga nått hemmagjort som passar på påfyllnings rören bak.
Postat: 21 januari 2005 kl. 21:35
av minitokig
Kolla med klubbarna, jag tror att bägge klubbarna har en hydrolasticpump som man kan få låna om man är medlem.
Annars kan du ju surfa efter sidor som har info, tex med google.se
då kan du tex hitta :
http://members.cox.net/oldertech/hydrolastic.html

Postat: 22 januari 2005 kl. 04:11
av mongoose
Antingen det eller bygg en egen via en huvudbromscylinder från SAAB V4,med pedalfunktion,koppling från dito,till din motsvarande på din ädla bil!..Och pumpa in som fan! En polare gjorde en en sådan! funkade perfa!
/Mongoose
Postat: 22 januari 2005 kl. 23:49
av Magnusson
Hydrolasticvätska finns att köpa i England på Mini Spares Mini Sport och välsorterade tillbehörsfirmor tex Halfords (englands svar på Biltema)
Pump har jag om nån behöver pumpa i Halmstad

Postat: 23 januari 2005 kl. 01:48
av Adjuun
Vad är det för vätska som används orginal? är det ungefär som bromsvätska eller?
Postat: 23 januari 2005 kl. 10:55
av DirtBag
Är de inte bara Vatten + frysskydd??
Mitt var brandfarligt som FAN.... brann ungefär som metanol, alltså man såg inte lågan. Ganska farlig vätska

Postat: 29 januari 2005 kl. 23:20
av Magnusson
Tror att det är någon sorts sprit blandat med rostskydd! Det går rykten om att gamla BMC mekaniker brukade ta med en dunk hem på fredagarna för helgens berusning

Postat: 30 januari 2005 kl. 09:24
av minitokig
Jag har hört att de var tvugna att blanda kräkmedel i hydrolasticvätskan för att de hade problem med att arbetarn drack upp det vilket medförde dels att kvaliteten (?) på bilarna blev sämre samt att den vätskan som hamnade i bilarna blev utblandad med vatten och därmed funkade det inte som det skulle.
Nu skall jag ut och prova hydrolasticpumpen, bara att sätat slangen till munnen och pumpa, Skål!

Postat: 7 februari 2005 kl. 20:06
av Magnusson
minitokig skrev:Jag har hört att de var tvugna att blanda kräkmedel i hydrolasticvätskan för att de hade problem med att arbetarn drack upp det vilket medförde dels att kvaliteten (?) på bilarna blev sämre samt att den vätskan som hamnade i bilarna blev utblandad med vatten och därmed funkade det inte som det skulle.
Nu skall jag ut och prova hydrolasticpumpen, bara att sätat slangen till munnen och pumpa, Skål!

Tar nog en sup jag med
