Köpa begagnad hundkoja...

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Gäst

Köpa begagnad hundkoja...

Inlägg av Gäst »

(Vet inte om jag postat rätt här nu.. om inte så är det bara att flytta)
Jag äntligen hittat en hundkoja som inte är så farligt rostig och inte heller kostar 30-50k, men jag är iaf inte säker på om man borde betala så mycket som ägaren vill ha..
Det handlar om en Rover mini cooper mk2 från 94 med lite motorproblem.

Problemet är att motorn inte startar. Ägaren säger att bilen la av när han var ute och körde med den, och att den inte har startat sen dess. Han säger även att han tror att det är bränslepumpen som är paj. Men nu vet jag ju inte hur pass ärlig han är. Bilen har lite ytrost vid bakre sömmarna och vad som känns som ytrost under trösklarna. Den har även en ganska rostig slutbit på avgasröret samt däck utan luft i.
Sen så har han även bytt ut baklampor och sidoblinkers till vita, som inte passar bilen lika bra.

Interiören är inte heller felfri. Han har bytt ut en hel del interiördelar till kromade som verkligen inte passar in, han har skruvat fast ett par saker under instrumentbrädan och han har fäst ett par andra saker med dubbelhäftande tejp.
Bilen har stått stilla i ett par år, vilket inte bör vara så spec bra heller.

Hur som hellst. Han vill ha 20000 för den, och jag vet inte riktigt om man kan ge såpass mycket för en bil som inte enns startar.
Vad kan den vara värd? Hur kan jag få honom att gå ner? Behöver hjälp!

(Som jag även skrev i början av posten, vet inte var jag ska posta, så om det inte passar här är det bara att flytta.)
Senast redigerad av Gäst den 20 april 2007 kl. 15:27, redigerad totalt 1 gånger.
mickef

Inlägg av mickef »

Tycker inte att det låter allt för farligt med tanke på att du får ge ca 10000:- för ett renoverings objekt . Dock motor problemet låter inte så roligt . Säg åt han att han får 20 om motorn går .
Gäst

Inlägg av Gäst »

Eller så kan jag väll nästan säga att han får 15k om inte motorn går? :P
Skriv svar