Sida 1 av 2
Trevlig Mini-man
Postat: 18 mars 2005 kl. 13:55
av Ulf Roland
Hej !
Ringde upp Jana-Motorsport och detta var en mycket trevlig man att tala med och här finns resurser för mini ägare. Liten referens...............inför våren.
Uffe
Postat: 18 mars 2005 kl. 15:40
av Jimbo
Ja, dom brukar vara trevliga...
Postat: 18 mars 2005 kl. 17:16
av Peder
Ja han är hur bra som helst. Kommer typ ihåg vem man är även om man
inte ringer särskilt ofta. Ger äkta tips i stil med "Köp inte den här dyra, jag har en billigare också.." sällsynt bra!
trevliga på Jana?
Postat: 21 maj 2005 kl. 21:46
av Niobium
När jag ringde och skulle ha delar från Jana så var det Jana himself som svarade, när jag läste mellan raderna så var jag bara en snorunge som störde honom på en stressig dag när jag sökte delar till min mini, fick dessutom vänta i två veckor på den beställda bromsljus-kontakten som redan fanns hemma, dessutom beställde jag samma tingest från
http://www.britishmotor.se 30kr billigare och fick den 2 dagar senare mot faktura, det kallar jag fasiken service! Visst alla kan ha en dålig dag, men hinner man inte prata med kunden så kopplar man till sin närmaste medarbetare. Förresten så behövdes bromsljuskontakten senare då servicekillarna på min lokala servicestation i Borås råkade sparka sönder den på 4000mils servicen och skyllde på att den var trasig sedan innan...

JANA
Postat: 21 maj 2005 kl. 22:23
av Henrik
JANA är ett enmans företag han hjälper alla så gott han kan vare sig man handlar av honom eller ej. Personligen tycker jag att många som ringer dit tror att han skall släppa allt han har för händerna när man ringer.
Han skall driva verkstad, sköta butiken,beställa grejor , packa paket och svara i telefon samtidigt. Det kan faktiskt bli lite mycket ibland för oss alla.
Själv rekomenderar jag JANA högvärdigt . Jag har handlat av honom i över 15 år och om det är problem så säger han det.
//Henrik
TeamMrBean
Postat: 22 maj 2005 kl. 14:41
av minitokig
Postat: 23 maj 2005 kl. 21:01
av anderdahl
Har även jag handlat av Jana... Och måste säga att jag fick bra service och ett trevligt bemötande.
Keep up the god work

service...
Postat: 23 maj 2005 kl. 21:11
av Niobium
som jag skrev innan;
Alla kan ha en dålig dag!
Men som sagt tur att det finns fler bra shoppar som servar oss miniägare på ett snabbt och smidigt sätt...
Ngn som har pejl på vad utbyte av övre och undre styrspindelleder går loss på? Då gärna för bägge sidor?
Hur trevlig som helst
Postat: 23 maj 2005 kl. 23:20
av Micke
Jag har bara fina erfarenheter av Mr JANA
man ringer till honom och beställer det man vill ha så kommer det max 2 dagar senare
mer om jana
Postat: 24 maj 2005 kl. 15:36
av Jojje
ringde nyligen upp till jana o frågade efter en spindelled han sa 250kr när när jag fick brevet på posten stod där att jag kunde hämta ut paketet för 650kr.... inte aktuellt precis... Fick dock senare lite experthjälp o det visade sig att jag inte behövde byta den utan bara o skimsa om den...
Postat: 24 maj 2005 kl. 17:07
av Goopher
Tycker personligen att han låter som en trevlig gammal man i telefonen dom gånger jag har pratat med honom. Lite svår att få tag på ibland bara.
Men han är trevlig och tillmötesgående och hjälper en så gott han kan.
Sen kan de ta ett tag innan paketet kommer. Men när jag beställer prytlar så är det i regel ingen större panik så de gör mig inte så möe.
Postat: 24 maj 2005 kl. 18:02
av Larsa
Skulle han gå en charmkurs så kanske han skulle få sälja lite mer.
Jag kommer tyvärr inte att handla något mer av honom i framtiden.
Han har inte grejerna hemma som jag har beställt tidigare, han har sagt att de ska komma men det går inte snabbt direkt.
När grejerna kommer är de i samma påsar som de ligger i om du köper de från om du beställer de från firmor i England som är mycket trevliga och bra att ha och göra med. Beställer man från England så är det nästan halva priset.
Dahlhems däremot kan jag bara säga gott om!
Bra leveranser, mycket bättre priser än ovannämda. Trevlig personal , listan kan göras lång.
Om man handlar via vissa företag som har med Dahlhems att göra så kan man slippa allt vad frakt och postens kostnader heter.
Det kallar jag service!
Men men det finns säkert de som har andra åsikter i frågan..
Postat: 24 maj 2005 kl. 19:18
av Goopher
Larsa skrev:Dahlhems däremot kan jag bara säga gott om!
Bra leveranser, mycket bättre priser än ovannämda. Trevlig personal , listan kan göras lång.
Om man handlar via vissa företag som har med Dahlhems att göra så kan man slippa allt vad frakt och postens kostnader heter.
Det kallar jag service!
Men men det finns säkert de som har andra åsikter i frågan..
Vilka är dessa vissa företag som kan beställa fraktfritt.. De skulle kunna vara intressant att veta inför framtida shoppingrundor..

Postat: 24 maj 2005 kl. 22:16
av Larsa
Här i Umeå går det att beställa fraktfritt från Dalhems via ett företag som heter Autoparts.
Dessa beställer andra saker från Dalhems ca 1 ggr i veckan. Därav slipper man postens avgifter och annat.
Priset som finns i katalogen är det man betalar. Inget mer.
Det man behöver uppge till butiken är vad varan heter samt helst varans nummer i deras katalog.
Det är nog liknande i andra städer runt om i Sverige.
Många företag köper Dalhems då de är ganska så stora inom styling och annat till andra bilmärken.
Det är bara att höra med med de vanliga bilreservdelsföretagen på din ort.
Postat: 24 maj 2005 kl. 22:45
av Adjuun
Sweet då vet man ju det då man ska handla delar från dalhems..