Sida 1 av 1

Plåtpassform?

Postat: 12 april 2005 kl. 22:49
av Minirules
Äntligen kommit igång efter att vintern släppt sitt grepp om kojan.

Beställde lite plåt till min lilla bil och efter lite sågande med vinkelslipen så försvann stora bitar.

Sen skulle man passa in den nya plåten och döm till min stora förvåning att plåten passade inte alls.

Plåten jag försöker byta är den lilla tunna under bagageluckan och är av märket Klokkerholm (dansk) och diffade ca 1cm på varje sida när man höll ihop den mot den andra i mitten.

Man är ju van vid lite taskig passform men detta var ju f.. j.. dåligt och när plåten är som ett L är den ju rätt svår att kröka till rätt form.



Än är det ingen fara på taket då jag inte kapat bort den gamla men det blir mer att svetsa.



Nu till min stora fråga när jag nu skall ha nya framskärmar och frontplåt:

Vågar man köpa "piratplåt" eller är det bara orginal som gäller.



Är det någon som vill dela med sig om sina erfarenheter.



Det är inte farten som tar död på kojan, det är rosten // Minirules

Postat: 12 april 2005 kl. 23:02
av Ola
Min erfarehet av rost på kojan e att bättre köpa de dyrare märke av karosseri plåt ,speciellt 3 kants plåtarna på Mk1 - 2 och skärmar,

finns mycket lustiga å billiga skärmar att köpa med helt annan rundning , om man byter bara en så märks det ganska mycket.



/Ola

Postat: 12 april 2005 kl. 23:19
av Minirules
Ja det får inte diffa för mycket då jag tänkte göra en flippfront i plåt och dessutom sömlös och man vill ju inte spackla ihjäl sig för att det ska se snyggt ut.

Typ så här hade jag tänkt mig:(http://www.miniworld.co.uk/images/large ... _large.jpg)



Dock skall jag bara säga att dropplisten på taket blir kvar för finns inte den där ser kojan inte ut som en koja längre.



Det tråkiga nu är bara ju mer jag hackar i kojan ju mer rost finner jag så snart blir det väl en komplett bagagegolv med baksätessits.



Minirules



Bild