Plåtpassform?
Postat: 12 april 2005 kl. 22:49
Äntligen kommit igång efter att vintern släppt sitt grepp om kojan.
Beställde lite plåt till min lilla bil och efter lite sågande med vinkelslipen så försvann stora bitar.
Sen skulle man passa in den nya plåten och döm till min stora förvåning att plåten passade inte alls.
Plåten jag försöker byta är den lilla tunna under bagageluckan och är av märket Klokkerholm (dansk) och diffade ca 1cm på varje sida när man höll ihop den mot den andra i mitten.
Man är ju van vid lite taskig passform men detta var ju f.. j.. dåligt och när plåten är som ett L är den ju rätt svår att kröka till rätt form.
Än är det ingen fara på taket då jag inte kapat bort den gamla men det blir mer att svetsa.
Nu till min stora fråga när jag nu skall ha nya framskärmar och frontplåt:
Vågar man köpa "piratplåt" eller är det bara orginal som gäller.
Är det någon som vill dela med sig om sina erfarenheter.
Det är inte farten som tar död på kojan, det är rosten // Minirules
Beställde lite plåt till min lilla bil och efter lite sågande med vinkelslipen så försvann stora bitar.
Sen skulle man passa in den nya plåten och döm till min stora förvåning att plåten passade inte alls.
Plåten jag försöker byta är den lilla tunna under bagageluckan och är av märket Klokkerholm (dansk) och diffade ca 1cm på varje sida när man höll ihop den mot den andra i mitten.
Man är ju van vid lite taskig passform men detta var ju f.. j.. dåligt och när plåten är som ett L är den ju rätt svår att kröka till rätt form.
Än är det ingen fara på taket då jag inte kapat bort den gamla men det blir mer att svetsa.
Nu till min stora fråga när jag nu skall ha nya framskärmar och frontplåt:
Vågar man köpa "piratplåt" eller är det bara orginal som gäller.
Är det någon som vill dela med sig om sina erfarenheter.
Det är inte farten som tar död på kojan, det är rosten // Minirules