Sida 1 av 1

Drar 1 liter /milen :/ Vad är det för fel?

Postat: 10 december 2007 kl. 18:01
av John Doe
Då är det dags att ta sig an detta på kojan nu när den står!

Vad är det som kan vara fel om den drar 1 liter milen mot för 0.5-0.6 den ska dra egentligen? Nån som har nå tips på vad jag kan kolla efter?

Eftersom generatorn gick ju på högvarv pga trasig diodplatta och varvade ner först då den hade bra kontakt, kan det vara denna eller?!

Tacksam för hjälp :)

Postat: 10 december 2007 kl. 22:38
av bulten08
är den trimmad, då brukar de dra mer. eller så kanske motorn eller förgsarn är sliten så att du måste gasa mer än det skulle behövs med fräscha grejer./marcus

Postat: 12 december 2007 kl. 19:45
av jonas
Sliten nål i förgasaren
Slitet munstycke i förgasaren
Felinställd tändning
Allmänt tung högerfot :D

/Jonas

Postat: 12 december 2007 kl. 21:20
av mini1275gt
håller helt med jonas och lägger till igensatt luftfilter

Postat: 13 december 2007 kl. 13:47
av John Doe
Det roliga var att jag plockade ur luftfiltret, klampade in med det på en OKQ8 mack och frågade efter ett nytt...

Killen i kassan: - Men det där ser ju faktiskt rent och fräscht ut.
Jag: - Men det är ju skitigt och fuktigt utav bara den.
Killen: - Ja men plocka bort den då och kör utan.
Jag: - O_O Är du dum eller tänkte jag då och gick ut...

Men då vet jag vad mer jag behöver byta på bettan då :x

Nålen ska checkas och filtret ska bytas. MEN jag vill inte ha den här runda stora fula burken utan jag vill ha ett sportluftsfilter på min förknasare... Nån som har något tips? Eftersom det är så förbannat trångt därbak :lol:

Postat: 13 december 2007 kl. 14:43
av Manne
Kirill skrev:Det roliga var att jag plockade ur luftfiltret, klampade in med det på en OKQ8 mack och frågade efter ett nytt...

Killen i kassan: - Men det där ser ju faktiskt rent och fräscht ut.
Jag: - Men det är ju skitigt och fuktigt utav bara den.
Killen: - Ja men plocka bort den då och kör utan.
Jag: - O_O Är du dum eller tänkte jag då och gick ut...

Men då vet jag vad mer jag behöver byta på bettan då :x

Nålen ska checkas och filtret ska bytas. MEN jag vill inte ha den här runda stora fula burken utan jag vill ha ett sportluftsfilter på min förknasare... Nån som har något tips? Eftersom det är så förbannat trångt därbak :lol:
Sitter ett litet kromat på min bil, kan kolla vad det är för något. Skall ej använda det på min nya motor. Återkommer när jag checkat...

/ m

Postat: 13 december 2007 kl. 18:45
av johan_palm
jag köpte ett konat K/N filter som där är adapterplatta till. Alltså du bultar plattan i förgasaren och sen då sätter du på filtret och spänner med en mutter.

Postat: 14 december 2007 kl. 12:24
av Manne
Så här ser det ut. Det är ett K&N-filter i alla fall. Ser lite snett ut på första bilden men det beror på att en M5-mutter som håller "locket på plats saknas (nu saknas 2st). Rekommenderar ändå att byta dem till Nylock. Minispares tar 30-32pund för ett nytt, du får det för 170:- inkl. frakt.
Tvätta och olja in + 2st M5-muttrar så är det bara att köra sedan. Någon här på fortumet kanske kan fastställa att det passar, suttit på en Mini 1000 -69:a.

Bild

Bild

Bild


Hör av dig / m

Postat: 14 december 2007 kl. 23:41
av cmmmm
vilken förgasra är det är det den lilla förgasaren som e rund hals på så funkar det med en motorcykel filter hade jag på min det var till en 900 cc motor borde ju räcka på en 1000 cc
då jag hade dubbla förgarasre