Sida 1 av 1

Kopplar inte ur!

Postat: 10 januari 2008 kl. 11:15
av NBöregård
Hej. Håller på att totalrenovera en hundkoja och har kommit så långt att jag i helgen körde på startmotor och fick fram bensin till förgasarna, hurra! Men jag har problem med kopplingen. Jag och farsan luftade till förbannelse men inget hjälpte, slavcylinder rörde sig bara 1 mm kanske, så vi renoverade huvudcylindern, bytade packningarna och hornade om den men när vi satt dit den och luftat igen så va det ingen skillnad.

Någon som har några tips? Ska jag prova att renovera slavcylinder också?

Mvh Niclas, Falkenberg

Postat: 10 januari 2008 kl. 15:05
av johan_palm
är det en frisk slang kopplad på slavcyldindern? Är är den gammal så är den kanske sprucken inne i...

Det är inte så att kopplingsarmen som går ner till tryckplatta och det är böjd? För det var min....
Annars är pinnen som trycker på kopplingsarmen för kort...

Postat: 14 januari 2008 kl. 19:22
av NBöregård
Slangen är det nog inte, den är en sprillans ny stålspunnen slang. Jag kan inte se att den är böjd så jag tror inte det heller. Men menar du att den "pinnen" som går in i slavcylinder kan vara för kort? Vi testade att trycka in den längre så att det tog stopp men när man trycker på kopplingen så blir det ingen kraft, man kan lätt hålla emot.

Vad tror du/ni?

Mvh Niclas

Postat: 14 januari 2008 kl. 20:10
av Litenmentuff
tips kolla min projejkt tråd hade exakt samma fel som dig...


(lille blå tråden)

Postat: 14 januari 2008 kl. 20:12
av Litenmentuff
fast du verkar ju ha mer problem med själva kopplingsgrejjen än min den hade rostat fast så det inte kunde glida fram å tillbaka...

Postat: 15 januari 2008 kl. 12:46
av johan_palm
kolla slavcylindern så den går som den ska som litenmuff säger annars är det din huvudcylinder....kan har blitt ngt fel när ni återmonterade..

Postat: 15 januari 2008 kl. 18:35
av NBöregård
Menar ni att "pinnen" skulle vara fastrostad i slavcylinder för jag har nyligen haft isär kopplingen och då drog jag ut den ur slavcylindern. Huvudcylindern tänkte jag på, dom tätningarna där som är koniska ska va riktade uppåt va, alltså med den breda delen uppåt?

Får väl renovera slavcylindern också och testa eller vad tror ni?

/Niclas