Sida 1 av 1

Vilken kopplingscylinder är trasig?

Postat: 2 juni 2008 kl. 22:02
av MiniAnders
Någon av mini kopplingscylindrar läcker. När jag håller kopplingen nertryckt åker kopplingsarmen sakta tillbaka.
Ska beställa renoveringssats. Men vilken av dem är mest troligt att det är problem med? Är lite snål, så jag vill inte renovera båda om jag kan slippa..
Någon som har ett tips?

Re: Vilken kopplingscylinder är trasig?

Postat: 2 juni 2008 kl. 23:12
av grozzny
Börja med slavcylindern skulle jag säga,, billigast också (tror jag). Själv bytte jag min slav istället för att renovera, har för mig att det inte var nån faslig merkostnad.

Re: Vilken kopplingscylinder är trasig?

Postat: 3 juni 2008 kl. 18:39
av Snailspeed
Är det blött bakom gummit på slavcylindern läcker det där, annars så läcker trycket tillbaka till reservoiren i huvudcylindern.

Re: Vilken kopplingscylinder är trasig?

Postat: 4 juni 2008 kl. 07:28
av Hylsan
Har lite av samma problem, men då min huvudcylinder var så rostig så man var rädd att titta på den, så tvingade jag mig själv till att köpa en ny i plast och sedan en rep sats till slaven (tack Humbug).

/Hylsan

Re: Vilken kopplingscylinder är trasig?

Postat: 5 juni 2008 kl. 09:37
av pickupkalle
MiniAnders skrev:Någon av mini kopplingscylindrar läcker. När jag håller kopplingen nertryckt åker kopplingsarmen sakta tillbaka.
Ska beställa renoveringssats. Men vilken av dem är mest troligt att det är problem med? Är lite snål, så jag vill inte renovera båda om jag kan slippa..
Någon som har ett tips?
Du har ju bara en kopplingscylinder!!!!
om du gör som snailspeed sa kolla bakom gummit på slavcylindern om det är blött annars så får du kolla vid kopplingspedalen om det är blött,svårare än så BRUKAR det inte vara men jag satsar en krona på att det är huvudcylindern som läcker,annars så kostar det ju inte såå många kronor å köpa en renoveringssats till både slaven och cylindern