Sida 1 av 1
turbo till 1275
Postat: 11 november 2008 kl. 23:07
av timmeh
Ja undrar vadför storlek på turbo man skall ha om ja har en 1275s motor med extraktorrör, samt resonemang om det är värt det, och kanske lite tips
*kojan is taking shape, beställer från dalhems för stunden*
Re: turbo till 1275
Postat: 12 november 2008 kl. 17:43
av johan_palm
tja...en smart eller en turbo från en ny mini eller ngn annan småbil. dock är jag mer inne på kompressor. Härligt ylande... då är det isåfall en G-lader från en corrado t.ex. inte så stora. eller en eatorn m45. vet att där är några norska kojor med eaton kompressorer(sitter på gamla binin)
Re: turbo till 1275
Postat: 12 november 2008 kl. 17:45
av timmeh
k, jo kompressor ljuder gött, det är storleken jag är lite fundersam på, och hur mycket det kostar att konvertera
Re: turbo till 1275
Postat: 12 november 2008 kl. 18:35
av Mini Maz
Re: turbo till 1275
Postat: 20 november 2008 kl. 16:44
av Mini Turbo
Jag kör med Garret T3 vilket är rätt vanligt, en del kör med T25 så det fungerar oxå bra.
Sikta på turbon från en bil med ungefär samma cylindervolym.
(Att du har extraktorgrenrör spelar ingen roll eftersom du ändå inte använder det om du ska ha turbo (om du inte bygger om det))

Re: turbo till 1275
Postat: 20 november 2008 kl. 18:07
av timmeh
Mini Turbo skrev:Jag kör med Garret T3 vilket är rätt vanligt, en del kör med T25 så det fungerar oxå bra.
Sikta på turbon från en bil med ungefär samma cylindervolym.
(Att du har extraktorgrenrör spelar ingen roll eftersom du ändå inte använder det om du ska ha turbo (om du inte bygger om det))

k tack för tips. Jo precis, hade en tanke snurrandes i huvet om å använda extraktorrören till turbon, men bara flumidéer hehe.