så länge du inte ska köra fullrace,så behövs inte dom 2 extra bultarna.
13bult var nått nytt

MG 1300 har 11bult topplock,och vanlig austin/morris 1300 har 9 bult.
på MG 1300 har vevaxeln en ytbehandling av nått slag( på engelska Tuftrided)
det har inte den vanliga 1300 motorn, skillnaden ser du på vevslängarna
som nästan är kolsvart i färgen + att ytan är på slängarna är nästan helt slät.
det har inte austin morris 1300 motorn, där är veven obehandlat och ytan är lite silvrig grådassig.
MG axeln är otrolig slitstark och det är sällan den har repor i lagerbanorna.
den är med andra ord vida överlägsen austin/morris 1300 axeln.
IDnr på MG axeln är: 12G1505, samma gjutnr som austin morrisaxel.
men på MG axeln är 1505 nr bortslipat från fabrik och ersatts med
1683. allså 12G1683. det är bara att leta.