Spindelledsfrågor
Postat: 13 maj 2010 kl. 22:43
Håller på och byter spindelleder för fullt och undrar lite kring när man i ihopsatt läge skall spruta in fett via nipplarna.
Är detta nödvändigt? eller kan man fetta in med universalfett innan man sätter ihop allt?
Har förstått att detta ger ett tryck i spindelleden.
Min fråga ställs mest för att jag har 2 val, antingen så sätter jag tillbaka mina trummor och spindelleder på bilen utan att ha bytt spindelleder och kör 12 mil för att göra allt jobb där sen. Har tillgång till billyft, svets och alla verktyg.
Eller så fortsätter jag att slita loss de gamla spindellederna och monterar på de nya spindellederna och sen kör jag. Då är bara kruxet att jag inte har någon fettspruta. Kan däremot inte göra klart bytet helt.
Är halvvägs i renoveringen.
Skall åka imorrn kl 17-18. Så jag har tid på mig att byta spindelleder och sätta tillbaka dom.
Är detta nödvändigt? eller kan man fetta in med universalfett innan man sätter ihop allt?
Har förstått att detta ger ett tryck i spindelleden.
Min fråga ställs mest för att jag har 2 val, antingen så sätter jag tillbaka mina trummor och spindelleder på bilen utan att ha bytt spindelleder och kör 12 mil för att göra allt jobb där sen. Har tillgång till billyft, svets och alla verktyg.
Eller så fortsätter jag att slita loss de gamla spindellederna och monterar på de nya spindellederna och sen kör jag. Då är bara kruxet att jag inte har någon fettspruta. Kan däremot inte göra klart bytet helt.
Är halvvägs i renoveringen.
Skall åka imorrn kl 17-18. Så jag har tid på mig att byta spindelleder och sätta tillbaka dom.