Sida 1 av 1
Generatorn är hel hihihi
Postat: 12 augusti 2005 kl. 16:41
av Tobbe
Ha! idag lagade jag generatorn jag bytte kolet i den och satte nya skor på samtliga kablar som hade med generatorn att göra jag startade bilen och ign lampan slocknade (pust). Nu är det bara tändningsinställning kvar innan jag kan köra på allvar, får väll lämna in den till Jana eftersom jag inte tänker testa det själv.
Tack alla som kom med tips om vad jag skulle göra med generatorn.
mvh Tobbe

Postat: 12 augusti 2005 kl. 17:28
av palman
härligt att det löste sig:)
Postat: 12 augusti 2005 kl. 19:14
av mini1275gt
Ställa tändningen är väl enkelt????? byt brytarna till nya, ställ brytaravståndet och ställ fördelaren på 9 grader FÖD på tomgång utan vakum, DVS om du kör ganka otrimmat
Postat: 12 augusti 2005 kl. 19:15
av mini1275gt
Ställa tändningen är väl enkelt????? byt brytarna till nya, ställ brytaravståndet och ställ fördelaren på 9 grader FÖD på tomgång utan vakum, DVS om du kör ganka otrimmat
Postat: 12 augusti 2005 kl. 19:58
av Tobbe
kör ju rätt trimmat med dubbla förgasare mm.
Postat: 12 augusti 2005 kl. 20:08
av Tobbe
Detta är min motor, kan ju inte så mycket om den men detta är vad som är gjort :
ny topp.. portad och planad.. högkomp.- kolvar, dubbla SU-förgasare, cooper original raceavgassystem (rc40)+ extraktorrör, vassare kam, brytarlöst tändsystem, högeffekttändspole, bumblebee tändkablar, nya stift, nytt fördelarlock + rotor.
Denna tändning måste ställas och det vill jag ju inte göra själv
mvh Tobbe
Postat: 13 augusti 2005 kl. 14:37
av palman
en liten fråga..om det är ett brytar löst system vaffo har man då rotor och allt det måjjset..
Postat: 13 augusti 2005 kl. 15:03
av Tobbe
Ha hah hah
Och det frågar du mig som inte har en aning om varför, varför skall man inte ha det ???
Detta är uppgifter som jag fått av den gamla ägaren, jag vet ju inte ens vad en rotor är hahahah

Postat: 13 augusti 2005 kl. 19:53
av Per_cooper
palman skrev:en liten fråga..om det är ett brytar löst system vaffo har man då rotor och allt det måjjset..
Rotorn behövs ändå för att fördela ut tändimpulserna till de olika tändkablarna.