Sida 1 av 1
Stage kit frågor.
Postat: 28 april 2011 kl. 20:27
av Reservdunken
Hej jag har en mini cooper från 94, med insprut och jag tror att det är en SPI.
Jag undrar om det när någon som vet om den kommer gå igenom besiktningen med ett stage 2kitt? eller vad måste man ta bort om inte? är det mer värt att köpa ett stage 3 kitt på en gång om man ändå måste ta bort allt ?
passar det här kittet på min motor ?
http://www.minisport.com/mini-spare-par ... KTK06.html
Eller vad ska man ha? vad är bäst att satsa på ? kom gärna med förslag eller tips om ni har någon erfarenhet av stage kitten
Mvh
Re: Stage kit frågor.
Postat: 29 april 2011 kl. 11:05
av John Doe
Jana kränger ju ett kit som passar nyare modellerna, alltså den som du har.

Har du ångrat dig och du ska inte sälja bilen eller?

Re: Stage kit frågor.
Postat: 29 april 2011 kl. 20:24
av Reservdunken
Okej får snacka med honom då

men det är ingen som vet om det går igenom besiktningen med stage 2 ?
Nja har inte riktigt bestämt mig om ja ska sälja den eller inte :/ den är ju så rolig

Re: Stage kit frågor.
Postat: 29 april 2011 kl. 21:15
av heemini
Klart du ska behålla den! Nu sitter ju hjulet fast

Jag tycker att du ska göra det som vi snackade om när du var här - börja med Stage 1... de flesta delarna ingår iallafall i både Stage 2 och 3. Hur går det med hårtorken på dörrarna?
Re: Stage kit frågor.
Postat: 29 april 2011 kl. 22:35
av Reservdunken
Ja jag är dugen på att ha den kvar

. okej aa men ska man beställa alla dom delarna löst då eller ska man beställa stage 1 kittet komplett o sen resten av stage 2 delarna löst sen när man vill uppgradera ? Har inte varit framme med hårtorken en men det kommer nog

Re: Stage kit frågor.
Postat: 30 april 2011 kl. 07:04
av heemini
Ta Stage 1 kittet komplett först och om du känner för mer så får du ge dig på toppen också. Tänk på att priset som anges från MiniSport och MiniSpares INTE inkluderar frakten av din gamla topp till England! Det är utbytesdelar! Är det så att du inte klarar besiktningen med Stage 2 eller Stage 3 så kan du ju dessutom behöva ha den toppen i reserv! Jag har dock ingen aning om ifall det brukar vara problem med besiktningen när man trimmat SPI och MPI-motorer. Det vet säkert någon annan här??