Sida 1 av 1

Hårdare eller inte

Postat: 13 september 2005 kl. 18:20
av Tobbe
en liten fråga bara som jag är lite osäker på har haft en tråd om detta innan, min fjädring är väldigt mjuk eller satans mjuk kaske jag ska säga. Om jag pumpar i k-sprit i nipplarna som sitter under bagage luckan blir fjädringen hårdare då?



Eller måste jag byta nått för att få den hårdare?



mvh mycket gung

Postat: 13 september 2005 kl. 19:48
av lången
hydrolastic???= ingen k-sprit har jag hört. JANA har speciell vätska men du behöver nån med en speciell pump (k-spriten förstör rören sa nån till mig)

Postat: 13 september 2005 kl. 23:11
av Per_cooper
Jag har kör på samma vätska som citroen har i sina system, finns att köpa på biltillbehörs firmor som mekonomen, biltema mfl.

Postat: 14 september 2005 kl. 12:25
av Tobbe
Ja ok men blir stöttarna hårdare det är för mig mer intressant att veta???

mvh T

Postat: 14 september 2005 kl. 18:06
av tallefjanten
kan utmärkt köra med k sprit.

och pump kan du bygga av en huvudbromscylinder.

jag har haft min hembyggda pump i 13 år. funkar suveränt.

om du absolut vill köpa hydrolasticvätska så köp av

ml produktservice. 4 el 5l dunk för 300 kr.TEL:0706 303218 matz

jana skall ha nästan 900 för samma vätska!! ockerpris.

Postat: 14 september 2005 kl. 19:03
av Per_cooper
Jag byggde en pump av en domfraft, byggde först en av en huvudbromscylinder fungerade, men version 2 av domkraft fungerade bättre.

Postat: 14 september 2005 kl. 21:54
av Ola
Skall du ha bilen hård så skall du inte ha nått tryck i systemet bilen blir då som ett strykjärn och du måste ha njurbälte.(inte roligt)

och bilen e knappt körbar. Men det går :-)



Ett fungerande hydrolastic system e lite "flytande över gupp" och inte alls som gummi fjädring.

Kan förbättras med stötdämpare som monteras lika dant som gummifjädringen har sina.

Har aldrig provkört en sådan men kan tänka mig att det kan bli bättre.

innebär dock lite arbete.



Har ej provkört Cooper S med hydrolastic (har andra vätskedon som skall vara "hårdare")