motorfrågor
Postat: 3 maj 2012 kl. 12:25
Håller på och demonterar min motor och funderar lite på vad man ska hitta på med den.
Det är en 1275:a från en allegro, verkar rätt standard (har inte plockat ut kammen än dock).
Följde med en dellorto dhla40-förgasare på svanhals samt hemmasvetsat grenrör.
Det är väl vad jag har idag och mitt mål med bygget är en stabil motor på runda 70 hästar.
Kommer väl mest ligga o puttra runt 70-90 kmh på fina asfalterade vägar men vill ju även kunna ta mig till träffar på motorvägar i värsta fall (100-110 kmh).
Har köpt ett maniflow avgasrör så det har jag.
Har även i gömmorn dubbla SU och lite annat så alla tips emottages tacksamt.
Gissar att jag borde skaffa mig en annan kam kanske? (beroende på om det är orginal som sitter onekligen).
Ska jag hålla mig till SU eller köra dellorton?
Tack på förhand!
/Tomas
Det är en 1275:a från en allegro, verkar rätt standard (har inte plockat ut kammen än dock).
Följde med en dellorto dhla40-förgasare på svanhals samt hemmasvetsat grenrör.
Det är väl vad jag har idag och mitt mål med bygget är en stabil motor på runda 70 hästar.
Kommer väl mest ligga o puttra runt 70-90 kmh på fina asfalterade vägar men vill ju även kunna ta mig till träffar på motorvägar i värsta fall (100-110 kmh).
Har köpt ett maniflow avgasrör så det har jag.
Har även i gömmorn dubbla SU och lite annat så alla tips emottages tacksamt.
Gissar att jag borde skaffa mig en annan kam kanske? (beroende på om det är orginal som sitter onekligen).
Ska jag hålla mig till SU eller köra dellorton?
Tack på förhand!
/Tomas