Sida 1 av 1

Slutväxel???

Postat: 18 maj 2012 kl. 17:06
av EXCEL,PATRIK.
Hej.
I dag kör jag med 2,95:1 i slutväxel, men det tycker jag är ganska tråkig, som jag kommer ihåg så blir 3,44: lite surrig. Sitter och knåpar på en liten beställning med en ny slutväxel och en X pin diff. Blir lite villrådig 3,105:1 vet jag om sedan innan, men nu läser jag att 3,21:1 också finns. Ingen jätte skillnad men nu vet jag inte vilken som kan passa bilen rätt.
1293cc med steg 3 topp och lagom vass kam (7500rpm) 13" hjul Bilen är en 1275 GT.

Vad har ni som kör "bigblock" i era bilar?

Väntar på att min växellåda ska bli klar, lämnade in den på verkstad för 5 veckor sedan, hinner inte nästa vecka men veckan efter ska den nog vara klar. Var vad dom sa när jag lämnde lådan. Nu när jag ringer så får jag svar som att det är mycket att göra nu, många som vill ha sina bilar igång osv. Fan vad trött jag blir på sådant :evil:

Hälsningar
Patrik.

Re: Slutväxel???

Postat: 19 maj 2012 kl. 11:56
av EXCEL,PATRIK.
Hej.
Efter lite letande på google hittade jag vad jag sökte. Självklart finns allt man söker om våra små bilar :D

http://www.dummett.net/ime/website/ime/ ... drive.html

Nu ska jag bara ha min växellåda också.

Hälsningar
Patrik.

Re: Slutväxel???

Postat: 19 maj 2012 kl. 14:32
av RAINIER
3.2 fanns i SPI Coopers. Jag hade en sånt på min 90HK motor och det var en bra slutväxel tyckte jag.

Re: Slutväxel???

Postat: 19 maj 2012 kl. 15:19
av EXCEL,PATRIK.
Hej.
Varken 3,1:1 eller 3,2:1 finns hos Minispares. Så jag köpte en 3,44:1. Blir nog bra det med :)
Kör inte så mycket motorväg med min bil så 2,95:1 gillar jag inte. Men vill inte att bilen blir för "surrig" Får se hur det blir när det är monterat. Inget man bytar var dag precis.

Hälsningar
Patrik.