Byta plåt clubman

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Användarens profilbild
crowan
Administratör

Byta plåt clubman

Inlägg av crowan »

Jag är i begrepp att byta de två nedre hörnorna nedanför framrutan. Jag har köpt ekonomiplåt, men undrar hur man ska få till det snyggt mot framskärmen.

Jag har sett att på vanliga mini är det en nedsänkt skarv där, men ska det se likadant ut på clubman? Jag kan tyvärr inte se hur det har sett ut på min innan, då det idag är ditslängd en plåt som mest är ditsatt med plastic padding...

Om någon har en närbild på hur det ska se ut på en clubman -72 så hade jag blivit tacksam.
Användarens profilbild
crowan
Administratör

Inlägg av crowan »

Ingen som har sett någon bra bild på detta, eller som har en clubman själv och kan fota? Eller som vet om det ska var den skarven eller om det ska vara slätt där?
Hans L

Inlägg av Hans L »

Hej!
Jag har haft några Clubman men har ingen kvar nu så tyvärr ingen bild. Minnet säger mig dock att den synliga skarven finns både på "vanlig" koja och Clubman. Plåten nedanför vindrutan är dock helt olika i hörnen. Därför ett tips: Starta inte jobbet förrän du har fått tag på rätt hörnplåtar!
Nu saknas bara en bild från någon vänlig själ som har en Clubman!
Hälsningar Hans
Hans L
jocke.carlsson

Inlägg av jocke.carlsson »

Skarvarn är lika dana på clubman som vanlig lite annan form bara. Jag har personligen tagit bort dom på min
Användarens profilbild
crowan
Administratör

Inlägg av crowan »

Ajdå, det var inte bra att det finns olika plåtar. Jag har köpt mina begagnade av en som hade köpt dem till clubman, men det är ju aldrig någon garanti.

Finns det något sätt att skilja de olika reperationsplåtarna?
Hans L

Inlägg av Hans L »

Plåten är "rakare" till Clubman. Där vanliga kojan har en mjuk böj med ganska stor radie (främre yttre hörnen) så har Clubman raka sidor som möts i en mindre radie.
Ett tips är att du mallar av en av dina plåtar på ett papper som du sedan bär omkring på för att jämför med första koja du stöter på. Detta är med stor sannolikhet en vanlig koja. Hoppas att mallen då inte stämmer med denna! :)
Hans L
Användarens profilbild
crowan
Administratör

Inlägg av crowan »

Tack för tipset, det ska jag göra...
Skriv svar