Kan hydrolasticen bytas?

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
Charlotte

Kan hydrolasticen bytas?

Inlägg av Charlotte »

Hörde av en person att man kunde byta hydrolasticen mot någon "gummidämpning". Vet inte riktigt vad 'gummidämning' är, eftersom jag precis börjat fixa på kojan, men tänkte att det kanske fanns någon mer insatt här på forumet.
Är gummidämpningen mer hållbar? (ska endast köras på sommarhalvåret)
Är det lätt att byta själv?
Är det billigare att byta till gummidämpning än att fixa till den hydrolastisca fjädringen?

Å sen undrar jag också om Dalhems kan hjälpa till att reparera kojan eller om dom bara säljer delar.

mvh Charlotte
(BMC 850 -67)
johan_palm

Hej

Inlägg av johan_palm »

Hallå!

Du får byta ramarna då. för vad jag vet så ser de olika ut....

det där med hydrolastic fungera väll inte riktigt som de tänkt sig när de byggde bilen...

Så det är lite klydd att byta men jag tror det är bättre med gummibälgarna istället. känns så iallafall.

Dalhems säljer enbart vad jag vet.

Vart bor du? tänkte vem som annars är din närmsta. där är ju jana men det är en typa att ha och göra med.

Undvik jana och dalhems enligt mig för de tar överpris för delarna..
pickupkalle
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

man behöver inte byta båda ramarna!!! bak saknas en pinnbult på svängarmen som håller stötdämparen på torrfjädrade bilar,hydralastik bilar har en fjäder där stötisen ska sitta,sen måste man modifiera fästet där gummidonet ska sitta,annars om man inte vill göra det så tar man en annan bakvagn från en torrfjädrad,,fram så byter man bort övre bärarmen så man får dit gummidonet,hydralastic fjädringen funkar utmärkt om man har rätt höjd inställd m,m men en torrfjädrad bil går stadigare
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Skriv svar