Vätskefjädring!!!!

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
lången

Vätskefjädring!!!!

Inlägg av lången »

Har en 69a med som läcker nånstans hur hittar jag det lättast ???

Eller ska jag byta rubbet till plaströr men vad kostar det då o vem gör sånt??? Läcker bara på ena sidan!!!

Lången!!!! :(
Åke Ljunggren

Inlägg av Åke Ljunggren »

angående vätskefjädring det håller nog ej det är ca 25kg tryck kolla alla koplingar om det är fuktiga mvh Åke
Användarens profilbild
Ola
Kontakt:

vätskefjädring

Inlägg av Ola »

Hej

vätske fjädring e fint de..

har en 66á som jag har modifierat med slang från Bodins bilservice.

kostade inte nårra ruskiga summor. har dock inte pumpat upp nått tryck än men det ska nog funka.

det e lite trångt att lossa de främre rören när motorn sitter på plats men med en av slipad gaffelnyckel med på svetsad lång förlängare gick det fint. även lite svärande att få mellan dem mellan bakram och kaross.

Har även en 68 som jag använt som bruks bil lite och rören hade rostat upp vid resev hjuls baljan ungefär, det gick att skarva dem med en vanlig VVS skarv men det e lite pill att få det tätt. det e som sagt högt tryck i rören.

Har använt T-grön , (sprit till gamla lastbilars tryck luft system) men har hört att det ska förstöra slangarna och donen invändigt .. men mina bilar har funkat ett par år iallfall.
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Hej. Jag tog bort hela min framvagn idag. och tog jag bort slangarna till Hydrolastic fjädringen och då sprutade de ut någonting som luktade nästan som sprit....

Och frågan är.... Vad är de man fyller på med och hur fyller man på

i nipplarna bak och hur luftar man hela systemet?? :? :?:
lången

Inlägg av lången »

enligt en annan tråd verkar folk dricka upp vätskan så undra på att bilarna lutar!!!! :P :P :P
G Karlsson

Inlägg av G Karlsson »

DirtBag skrev:Hej. Jag tog bort hela min framvagn idag. och tog jag bort slangarna till Hydrolastic fjädringen och då sprutade de ut någonting som luktade nästan som sprit....

Och frågan är.... Vad är de man fyller på med och hur fyller man på

i nipplarna bak och hur luftar man hela systemet?? :? :?:

fick du svar på hur du fyllde på systemet nån gång isåfall skulle du kunna få skriva det här för jag har samma bekymmer.

mvh:Gustav
BMC 1100 1965 under renovering
Användarens profilbild
crowan
Administratör

Inlägg av crowan »

MR-T har en beskrivning här på hur han gjorde för att fylla sitt vätskesystem.

http://hem.bredband.net/b157952/mont2.htm
G Karlsson

Inlägg av G Karlsson »

crowan skrev:MR-T har en beskrivning här på hur han gjorde för att fylla sitt vätskesystem.

http://hem.bredband.net/b157952/mont2.htm

tackar jag länken men jag har redan löst problemet, jag byggde en egen hydraul pump av lite grejer jag hittade hemma och de fungerade perfekt.
BMC 1100 1965 under renovering
Skriv svar