jag har satt dit en annan förgasare på min koja, en hs4 och när den går på tomgång går den bra men när man håller jämn gas så hickar motorn hela tiden och jag undrar om det är nån som vet vad jag ska göra för att få bort hickniningarna.
förgasarn i fråga har suttit på en motor som hade större avgasrör och öppnare filter och större insug.
tändningen har nyligen också blivit inställd så det borde inte bero på det.
tacksam för svar/marcus
förgasarinställning
Vad har du för motor och från vilken bil kommer förgasaren. Kolla vilken bränslenål som sitter i förgasaren så kan jag kolla om det är en kombination som fungerar. Du måste plocka bort bränslenålen ur vakuumkolven för att kunna se beteckningen som står instansad i nålens övre del. Har du även förgasarspecifikationen (ID-brickan i aluminium) på den nya så kan det vara till hjälp.
En liten fråga i sammanhanget, varför bytte du till en större förgasare? Fungerade inte den du hade tidigare?
Hälsningar
Gunnar Eriksson
Förgasarteknik
En liten fråga i sammanhanget, varför bytte du till en större förgasare? Fungerade inte den du hade tidigare?
Hälsningar
Gunnar Eriksson
Förgasarteknik
jag bytte motorn i min koja till en standard 998cc från 75 med en förgasare som heter aud 679 som satt på men när jag skulle starta den så dog motorn så fort man rörde gasen så jag orkade inte felsöka utan bytte till en aud 184 som jag visste fungerade men när jag satte på den och startade så började den hacka hela tiden vid jämn gas och angående nål så har jag inte hunnit titta.
men jag tittade idag på den förgasarn som satt på från början och upptäckte att nästan inte var nån olja alls i förgasarn (hur mycket ska det vara) och att behållaren där bränslet kommer in först var full med nån brun torkad smörja.
vad tycker du ska jag sätta dit aud679 igen efter har gjort och rent och hällt i rätt mängd olja eller ska jag ha kvar aud184 och lösa problemet med den.
mvh marcus
men jag tittade idag på den förgasarn som satt på från början och upptäckte att nästan inte var nån olja alls i förgasarn (hur mycket ska det vara) och att behållaren där bränslet kommer in först var full med nån brun torkad smörja.
vad tycker du ska jag sätta dit aud679 igen efter har gjort och rent och hällt i rätt mängd olja eller ska jag ha kvar aud184 och lösa problemet med den.
mvh marcus
Jag tycker att du skall göra rent AUD679-förgasaren, det är ändå den som är rätt spec till den motor som du har i bilen. Den andra förgasaren är lite äldre och kommer från en bil med automatlåda om jag läst rätt i mina kataloger. Du fyller på med olja upp till ca 1 cm under kanten på den ihåliga kolvstången för att få rätt mängd.
Hälsningar
Gunnar Eriksson
Förgasarteknik
Hälsningar
Gunnar Eriksson
Förgasarteknik