Huvudbromscylinder

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Huvudbromscylinder

Inlägg av crowan »

Jag hade en idé om att jag skulle sära på den för att byta lite delar i den. Har en bra beskrivning i min handbok, men med hjälp av den så kommer jag endast ner till en nylonbricka som de tycker typ ska trilla ut när man kör kolven lite fram och tillbaka.

Det kan man lugnt säga att den inte gör ...

Någon som har haft isär den och vet hur man ska angripa problemet? Värme? Våld? Vaselin?

Det är en tvåkrets cylinder som sitter på en clubman 72:a
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

jasså du fick klydd ändå me den...
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Inlägg av crowan »

Givet, inget ska ju vara enkelt när man meckar :D

Var det samma bricka som du fastnade på?

Så här långt kommer jag:

3 Remove the filler cap from the master
cylinder, then drain and discard the hydraulic
fluid from the reservoir.

4 Mount the master cylinder In a vice with
protected jaws, so that the mouth of the
cylinder bore is uppermost.

5 Slide off the rubber boot, compress the
return spring and, using a small screwdriver,
remove the Spirolex ring from its groove in the
primary piston (see illustration). Take care
not to distort the coils of the ring or score the
bore of the cylinder.

6 Using a pair of circlip pliers, remove the
piston retaining circlip.

7 Carefully move the piston up and down in
the bore so as to free the nylon guide bearing
and cap seal. Lift away the guide bearing seal.
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

ja det skulle inte förvåna mig...
Skriv svar