Byta skärm plus trekants plåt på en 97:a

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
austin65

Byta skärm plus trekants plåt på en 97:a

Inlägg av austin65 »

Hallå!
står inför ett litet bekymmer. Ska byta skärm plus trekantsplåt vänster fram på en 97:a sportspack. Köpte plåtarna av herr "Jana" men fick direkt problem. Finns inget blinkers hål i skärmen, är väl iofs en trivialitet men det stor problemet är att plåtarna stämmer inte alls med front plåten eller vad man ska säga. Diffar ungefär 5cm, skärmen sänker hjulhuset i förhållande till front plåten som utgör första delen av hjulhuset.

Min fråga på denna luddiga redogörelse blir: är det bara att kapa, eller ska det finnas plåtar som passar direkt till denna modell? är det lika på alla nyare modeller?
Användarens profilbild
1275GTclubman

Inlägg av 1275GTclubman »

du bör nog kolla så du fått rätt plåtar för den passformen verkar inget vidare du.....jag har vatt med om att "herr" jana skikat fel förr....M,V,H johan
Användarens profilbild
igel_son
Kontakt:

Inlägg av igel_son »

tycker nog att du ska få en ny som passar gratis. Låter som lite väl mycket dif. dedär...
johan_palm

Inlägg av johan_palm »

ännu ett bevis på att man inte ska handla hos honom.visst man kan få fel..men ett litet företag som Jana ska man väll kunna kräva att han skickar rätt saker..
Användarens profilbild
minitokig
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Om man monterar Sportspacksbreddare så kapar man ur skärmen ganska kraftigt eller är det bara något som jag har fått för mig?

Kan du inte lägga upp en bild som visar vad du menar?

Ring Jana och diskutera, han är väl inte omöjlig att diskutera med?
austin65

Inlägg av austin65 »

jag ringde och sa att jag hade fått fel men han hävdade att det bara fanns en sorts skärm. Han sa även att man måste kapa rätt rejält om man har sportspack breddad bil. antar att det blir det jag får göra
rug

Inlägg av rug »

På minispares.com finns det iaf 2 olika skärmar. En med blinkers och en utan, men det står att det behövs kapas för sportspack.

utan: http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=34403
med: http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=33640

/Calle
austin65

Inlägg av austin65 »

ok! ja men då får man ladda kapen då och göra en insats. ingen som har nått bra knep att hitta på vart hålen till skruvarna i skärman ska sitta?
pickupkalle
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

är det en piratskärm du fått så ere bara å slänga den å beställa en ny orginalskärm,då passar den garanterat NÄSTAN på en gång,ring så kan jag komma å kolla,har bytt skärm på en av mina å prövade först en pirat å den diffade 4cm uppe vid A-stolparna och sen en orginal å den passade perfekt
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
austin65

Inlägg av austin65 »

jo jag tror att det är en riktig skärm, tyckte det såg ut att passa hyfsat men jag måste kolla lite nogrannare nån fin höst kväll, eller dag då det är lite ljus ute.
Skriv svar