Sådär dags för en liten update!!!
tog hem kameran från garaget idag... Lufta systemet en gång till idag blev lite bättre med bromsarna men inte helt 100% tyvärr. Fick även igång värmen i bilen idag tyvärr så läcker "värmepaketet" massa vatten så det sprutar ånga så fort man fick på värmen

inte kul och luktar inte mums om glykol!!!
Ute och kört runt en hel del också

Testat och haft mig... jag som trodde soppa mätaren va trasig visade sig att den funkade jätte bra för jag fick soppa torsk helt plötsligt.. tur att den är lätt att putta så vi kom till macken iallafall... som låg 300m bort... i med 20liter och vips hade man 3/4 fulltank
Bilen är matt som fan lacken provade om det fanns hopp om livet för den gamla lacken vilket det gjorde.. kul då den såg för taskig ut.. kom bara taket idag orka inte mera.. men ska väl gå igenom hela bilen och sen vaxa och rost skydda så gott det går under... Så man stoppar det så mycket man kan iallafall..
Dåså nog med text och mera bilder!!!
Börja med att åka till Jana och köpa bromscylindrar och nya bromsrör till bilen. (självklart råka man köpa fel sida fram först)
Upp med bilen på pallbockar så man kan jobba säkert
Här fick man äntligen loss bromstrummar högerfram!! woohoo tog bara 20-30min...
Bort med bromscylindrarna som rostat ihop..
Här är reglaget till värmen som öppnar å stänger för om kylarvattnet ska komma till vpaketet... smörjde och "runka" den i 10min så började den till slut fungera... tyvärr så va det inge bra å få kylarvatten in till vpaketet som då spruta glykol i ångform vilket inte va så mysigt
Här lite TVSHOP med mirkael "cleaner" så blir det SÅ HÄR STOR SKILLNAD....det är kul å putsa när det blir märkbar skillnad

och ja taket är ny tvättat så det är inte skitigt utan så matt
här nästan hela taket klart..
Ja det va allt för denna gång ska väl försöka riva loss vpaketet och se om det går att "laga" eller om man ska leta bättre... Svingar in på besiktningen i början av december
Det va allt för denna gång!! puss å kram!!