Fuskit! Har långt kvar tills dess jag..
Nåt knäppt med min dator,kan inte se dom här.. men fått hjälp ändå så ja har sett dom hos en kompis..
Tar gärna lite kort på ramen och sånt om du har?
lite info om bilen: Framvagn allspeed racing, drivaxlar allspeed, mikuni 40 mm flatslideförgasare, electromotive xdi tändning, insug special
tank gjord lokalt, s-bromsar med ebc belägg, justerbara camberstag/caster
cobra monaco stolar, bilen är plåtren med matt klarlack… när allt funkar så går jag på motorn, kammar, portning m.m.
En lite fråga dock.. Vad händer med besiktning, skatt , försäkring
när man gör ett liknande byte av drivlina som du gjort ?
Jag kommer regbesiktiga den, det ska räcka med det…dvs. vägning samt omtypning till cooper s (jag har sådana bromsar) man får ha 126 hk med s bromsar och eftersom motorn ger 100hk i originalutförande och samtidigt är lättare ska det gå fint, min motor är ju inte helt standard men det ska vara ok att byta från inspr. till förgasare som jag har gjort, dom lägger bara på några hästar till och jag har ju 26 hk kvar till max tillåten effekt om man utgår från original.
försäkring vet jag inget om;) 67 papper = ingen skatt
jag ska försöka komma iväg och besiktiga i april, återkommer om resultatet
Hur gör man när man bygger om till swift motor egentligen?
Flyttar man över hela framvagnen å allt eller använder man befintliga prylar och hänger bara i motor och låda. För man kör väl med swiftens låda?
magnusarnoldsson skrev:Hur gör man när man bygger om till swift motor egentligen?
Flyttar man över hela framvagnen å allt eller använder man befintliga prylar och hänger bara i motor och låda. För man kör väl med swiftens låda?
Använder kojans framvagn, gör om så motorfästena passar swiftens, passar in swiften så den får plats utan att förlänga front osv, sen svetsar nya drivaxlar. Voila!
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::
SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak