192 cm lång, kan jag köpa en Mini?

Prata om vad du vill
Oddish

192 cm lång, kan jag köpa en Mini?

Inlägg av Oddish »

Jag har alltid velat ha en Cooper (inte den nya) och är väldigt nära att göra slag i saken, men jag tänkte höra med er om jag kanske ska lägga ner projektet direkt eftersom jag är 192 cm lång. Sitter man någorlunda bekvämt i en Mini Cooper om man är lång?

Det är den här modellen jag talar om:
http://www.miniclubsweden.com/traffar/0 ... 0224_2.JPG
pickupkalle
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

en hundkojja känns inte mkt mindre än en golf när man sitter i den,du kommer att sitta utmärkt i den,men visst är det en liten bil,jag har ju både en pickup och en vanlig och är själv 189cm lång å i den vanliga sitter jag utmärkt i,fast i pickuppen är det trängre men va gör det,de e kul å köra kojja!!!
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
Litenmentuff

Inlägg av Litenmentuff »

Jag är 195cm lång och sitter bättre i minin än i många andra MYCKET STÖRRE BILAR :) Dock hatar jag stolarna(obekväma som fan) men utrymmet i bilarna är det inget fel på... även för oss lång stånkar.. :D
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
johan_palm

Inlägg av johan_palm »

vet där är två bröder som är över 2meter långa och det enda dom gjorde var att flytta stolarna lite bakåt(fästet)
så visst går det utmärkt
mickef

Inlägg av mickef »

Litenmentuff skrev:Jag är 195cm lång och sitter bättre i minin än i många andra MYCKET STÖRRE BILAR :) Dock hatar jag stolarna(obekväma som fan) men utrymmet i bilarna är det inget fel på... även för oss lång stånkar.. :D
Stolarna ska vara obekväma för det gör dig mer allert som förare (har jag hört att en tanke bakom dom kan vara)
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör

Inlägg av Hylsan »

vet inte om det är jag å min bror som Johan syftar på, men jag är 2m och tycker det funkar bra. Visst det tar ett tag att få in snitsen när man sätter sig, men när man väl vet hur man ska göra så sitter man bättre än många andra bilar. Knän och ben har gott om utrymme eftersom det inte finns nån mittkonsol, men visst 1:an kan ibland vara nära knät, men de få sekunder man har i ettan kan det kvitta :wink: :roll:

/Hylsan
Skriv svar