Hej!
Ny på forumet och funderar kraftigt på att skaffa mig en MINI som är lite mer busig än min 2CV. (Allt är busigare, jag vet). Men vad för bil skall jag välja? Clubman eller vad den heter eller den klassiska med runda nosen? Vilken motorstorlek? Jag har inte ett valv med pengar vilket gör att alla excesser av typen 16 V mm faller bort. Hur svårskruvad är bilen? Jag har tidigare skruvat SAAB och Citroën samt spettat LandRover Serie 2.
Vidare är jag 2 meter lång och har läst att detta inte är några större problem. Snarare en kul grej.
Stort tack på förhand
Gustav
Vad skall jag välja!
- kerguelair
kolla den här tråden
http://www.hundkoja.com/forum/viewtopic ... highlight=
sen tror jag att clubman är lite sällsyntare.
15-20 000 får du en bra koja att skruva på.
Du skall väl inte sälja CV2:an hoppas jag ?
http://www.hundkoja.com/forum/viewtopic ... highlight=
sen tror jag att clubman är lite sällsyntare.
15-20 000 får du en bra koja att skruva på.
Du skall väl inte sälja CV2:an hoppas jag ?
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
Tack för snabba svar.
Nej Gullan som min CV kallas för kommer inte att säljas utan utgöra en motpol till kojan. En motpol som i sävlig takt gliiiiider fram över buliga vägar på en fjädring som inte går att likna vid något annat. Framför allt inte mot en koja med styv fjädring 10" hjul och en något mer kraftfull motor än Gullans 28 hästar. MEn någon har sagt mig att denna motor är Citroëns högeffektmotor på hela 29 hästar
.
Näväl jag kommer att återkomma med mer info när köp är gjort.
Till dess
Ha dé
Nej Gullan som min CV kallas för kommer inte att säljas utan utgöra en motpol till kojan. En motpol som i sävlig takt gliiiiider fram över buliga vägar på en fjädring som inte går att likna vid något annat. Framför allt inte mot en koja med styv fjädring 10" hjul och en något mer kraftfull motor än Gullans 28 hästar. MEn någon har sagt mig att denna motor är Citroëns högeffektmotor på hela 29 hästar

Näväl jag kommer att återkomma med mer info när köp är gjort.
Till dess
Ha dé