bra förstabil?

Prata om vad du vill
gekkOn

bra förstabil?

Inlägg av gekkOn »

Jo Hej! Det är såhär att jag fyller 16 i år och efter moppen hade tänkt spara till ett hundkoja projekt som sedan ska bli min första bil. Är hundkojan en bra första bil tror ni? Har alltid velat ha en hundkoja.

Mvh Emil
johan_palm

Inlägg av johan_palm »

hmmmm

nja...du får ju vara beredd att lägga pengar och tid på den.
så köp en koja och renovera och ha som sommar bil och köp en volvo och lek med på vintern....
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör

Inlägg av Hylsan »

Min första bil var en hundkoja, den jag fortfarande har f.ö.
Sen köpte jag en annan bil att ha till vardags faktiskt.

Men jag tycker det är en bra första bil. Den är enkel att förstå då det är lite elektronik och enkel mekanik. Köp en verkstadsmanual så finns det nog inget du inte kan byta själv sen. Att renovera upp en hundkoja från grunden är också ett bra tips, som Johan skrev.

Lycka till, och hoppas du stannar kvar hos oss!
/Hylsan
Användarens profilbild
1275GTclubman

Inlägg av 1275GTclubman »

jo den e bra jag köpte min i sommras när jag var 17. nu har det spårat ur o jag har bytt allt i motorn utom blocket haha den ska (trimmas)
så de e bara att köpa en min e en 1275gt så där e ju litta mera klös en i en 1000...se om du hittar en vettig 1275:a!
Buffon_Mk3

Re: bra förstabil?

Inlägg av Buffon_Mk3 »

gekkOn skrev:Jo Hej! Det är såhär att jag fyller 16 i år och efter moppen hade tänkt spara till ett hundkoja projekt som sedan ska bli min första bil. Är hundkojan en bra första bil tror ni? Har alltid velat ha en hundkoja.

Mvh Emil

Tjenare :D
ja e 17 och har min kojja som förstabil, renoverar den nu och det är klart man får jobba extra för att få det som man vill. mopen hänger kvar tilla man ha körkort men kojjan e sket kul och övningsköra i ! :)
Användarens profilbild
igel_son
Kontakt:

Inlägg av igel_son »

Min förstabil var min mini som jag håller på å renoverar nu :D Köpte den när jag va 17 å har hunnit med 2 underbara sommrar!
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

Själv är jag 23 och ska köpa en moppe, eller en vespa. =) Och självklart ingen jävla crossmoppe utan en klassisk scooter, typ crescent scooterett eller liknande =)
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Skriv svar