Jag är nästan 100a på att det finns sk. steg 1-satser även till de "nyare" kojorna. Både förgasar och sprutmotorer. Jag misstänker att det är en sådan effekthöjning du menar som dessa satser ger (ca 10 %). Jag tror att du får ett nytt grenrör och avgassystem samt ett annat insug och luftfilter. Har du förgasarmotor så ingår också nål och fjäder. Ett tips är att försöka få tag i tidningen MINI WORLD där finns det massor av annonser på alla möjliga trimsatser. Allt från steg 1 till 850 motorer till nyckelfärdiga 1430 motorer på herrejösses hästar.
Ps. Jag har nyligen upplevt skillnaden på en standard 998 på ca 35hk och efteråt när samma bil fick en steg 1 sats monterad. Den satsen bestod av ett nytt extraktorrör samt ett nytt grenrör med en Nikkiförgasare (det räcker annars att byta nål och fjäder i klockan), sedan ett grövre avgassystem med rätt motstånd. Jag kan lova att det var en helt annan bil att köra.
Kan bara hålla dig Anders....
Jag har en -92 med insprutning och har bytt till extrakorgrenrör ,satt på ett k&n luftfilter och bytt till ett annat gasspjäll ,samt tagit bort katalystorn och fick ett helt annat go i grejerna