Förgasar problem

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
jocke.carlsson

Förgasar problem

Inlägg av jocke.carlsson »

HJÄLP!

Jag har ett problem. Förgasaren i fråga är en HIFF6 bestyckad med nål och munstycka anpassat för motorn i fråga. Till problemet: Den går kanonbra upp till ca 5000rpm efter det dör den av som om soppan inte räcker. Drar ut choken då drar den ytterligar lite till men dör av igen. Sätter i en vassare nål då blir det samma sak fast lite tidigare i registret. Vad kan detta bero på har lite funderingar på om det kan bero på förlåg flotörnivå eller för liten nål ventil eller kan det vara något annat???
carbs
Kontakt:

Inlägg av carbs »

Jag tror att det är som du själv kommit fram till, att nålventilen är det som kan begränsa flödet. Vilken bränslenålar har du provat i förgasaren?
Det finns större flottörventiler att testa med. Eventuellt kan det vara problem med pumpen som ger för litet flöde.

Gunnar Eriksson
Förgasarteknik
jocke.carlsson

Inlägg av jocke.carlsson »

Jag har provat med BDL och BBC, Jana tyckte att BDL nålen borde räcka han brukar köra den som utgångsnål på 1380 motorer. BBC är ju mycket fetare och det var med den som problemet kom tidigare i registret. Jag trodde inte det fanns större nålventiler till Hiff förgasarna. Jag får prova att sätta i en större och testa lite igen.
Användarens profilbild
humbug
Kontakt:

Inlägg av humbug »

Hej!
Vill bara tipsa om en hemsida där man kan jämföra olika nålar. Vet själv inte riktigt hur man ska utläsa diagrammet, men det är säkert bra. Länk: http://www.mintylamb.co.uk/suneedle/

På denna hemsida finns även däck/fälg-dimension-jämförare: http://www.mintylamb.co.uk/?page=tyre.htm
Denna dagen - ett liv (fabror Melker)
Skriv svar