bromsreducerare!
bromsreducerare!
hejsan jag har en austin mini 1000 1972 och jag har inga bromsar bak när jag använder färdbromsen,jag ringde bodins bil och han sa att denreduceraren var ovanlig och det gick kanske inte få tag på packningar till den,så min fråga är någon som vet går det att renovera den ev. få tag på en ny?
tacksam för svar......
tacksam för svar......
-
bromsreducerare!
okey men går det igenom bilbesiktningen det ska väl vara 70 fram 30 back?
-
-
För är det tvåkrets så brukar det vara så att ena kretsen kommer före den andra och då blir det fördelat.
Jag hade först mitt korskopplat tills vi insåg att den ena kretsen bromsa före och hårdare än andra. Så vi koppla så att bak går på en krets och fram på en krets. jag köpte mig förvisso en huvudbromscylinder som vart ny så vet inte om det skiljert på dem gamla och nya...det jag vet som skiljer på min och en gammal är att där är uttag till varningslampa om nivån blir för låg...
Jag hade först mitt korskopplat tills vi insåg att den ena kretsen bromsa före och hårdare än andra. Så vi koppla så att bak går på en krets och fram på en krets. jag köpte mig förvisso en huvudbromscylinder som vart ny så vet inte om det skiljert på dem gamla och nya...det jag vet som skiljer på min och en gammal är att där är uttag till varningslampa om nivån blir för låg...
bromsreducerare!
jag ska ha enkrets det kommer bara ett rör på högersidan bakifrån som går till reduceraren och där ifrån går det över ett rör till vänstersidan,jag är en färsking på hundkojjer nybliven sådan......
-
bromsreducerare!
okey jag ska kolla det,man kanske knappt behöver byta bromsred.någon gång?
Re: bromsreducerare!
Bilprovningen kollar inte det, jag körde igenom min fiat som säkert hade 70 bak och 30 fram.dodge skrev:okey men går det igenom bilbesiktningen det ska väl vara 70 fram 30 back?
bromsreducerare!
räcker det att jag tar bort bromsred.och kör en 3 koppling där istället kanske?