Mini från åren -97, -98
Mini från åren -97, -98
Letar efter en Mini från åren ovan och undrar om det är någon som har lite tips eller svar på mina frågor!?
Vad ska man kika på? Rost, men i övrigt?
Vad drar dom? 1.3 l motor har jag sett, men finns det andra motorstorlekar?
Kan man räkna med att en sådan bil som gått ca 7000 kan vara bekymmersefri? (inte så mekarsugen)
Vad ska man ge för en välvårdad -98 som gått ca 7000 mil?
Tackar på förhand!!!
Vad ska man kika på? Rost, men i övrigt?
Vad drar dom? 1.3 l motor har jag sett, men finns det andra motorstorlekar?
Kan man räkna med att en sådan bil som gått ca 7000 kan vara bekymmersefri? (inte så mekarsugen)
Vad ska man ge för en välvårdad -98 som gått ca 7000 mil?
Tackar på förhand!!!
- kerguelair
kolla på
http://www.vassklippning.com/logcooper.htm
Det står inte där, men kretskortsproblemet berodde förmodligen på
rovers idiotiska framrutelist.
Men jag gillar bilen trots allt
http://www.vassklippning.com/logcooper.htm
Det står inte där, men kretskortsproblemet berodde förmodligen på
rovers idiotiska framrutelist.
Men jag gillar bilen trots allt

Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
Från trådstartaren
OK, det verkar ju vara en del att göra enligt dina anteckningar. Hur långt har den gått? Det finns en 99:a till salu http://www.blocket.se/vi/12443078.htm?ca=15_s
är det priset ok? någon som vet vad tidigare liknande gått för? någon som vet något om krocksäkerheten?
är det priset ok? någon som vet vad tidigare liknande gått för? någon som vet något om krocksäkerheten?
Re: Från trådstartaren
Snabb död blir ej nått vård paket.jonasolsson skrev: någon som vet något om krocksäkerheten?
fråga 2 :Kan man räkna med att en sådan bil som gått ca 7000 kan vara bekymmersefri? (inte så mekarsugen)
inga kojor är bekymmers fria defenitivt inte 90 talare.
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Jag har följt priserna på kojor med "skrynkeltak" ända sedan jag köpte min 2005. Ingen sådan -99 års har annonserats ut till lägre pris än 79000:-, mer än denna! Priset är därför OK, men du kan ju pruta ändå!
Känslomässigt så är taket värt mycket! Det ger en helt underbar känsla att åka "öppet". Minns jag inte fel så var pristillägget drygt 12000:- på nybilspriset. Dessutom kunde det endast beställas fabriksmonterat.
På en såpass ny koja har du även möjlighet att hinna ifatt rosten! Börja med att plocka ur framrutan vid någon viloperiod. Bättra på (för där finns rost!) och låt sedan en glasmästare täta noga efter montering.
När det gäller övrigt strul så har jag varit helt förskonad på min 2000- koja.
Lycka till!!
Känslomässigt så är taket värt mycket! Det ger en helt underbar känsla att åka "öppet". Minns jag inte fel så var pristillägget drygt 12000:- på nybilspriset. Dessutom kunde det endast beställas fabriksmonterat.
På en såpass ny koja har du även möjlighet att hinna ifatt rosten! Börja med att plocka ur framrutan vid någon viloperiod. Bättra på (för där finns rost!) och låt sedan en glasmästare täta noga efter montering.
När det gäller övrigt strul så har jag varit helt förskonad på min 2000- koja.
Lycka till!!

Hans L
- kerguelair
64 000.- fick jag ge för min...men åkte direkt på 10 000 i lagningar. (lägg därtill 3000 för el-fläkten)
Rovern hade 5000 mil på mätaren när jag köpte den)
Krocksäkerhet vet jag inget om, jag slängde ut krockkudden som tydligen aldrig funkar vettigt på rover bilar oavsett modell.
För dem pengarna skulle jag idag köpa en äldre modell i toppskick. Helst en Mk2 eller Mk3. Men visst är rovern kul att köra Ändå.
Rovern hade 5000 mil på mätaren när jag köpte den)
Krocksäkerhet vet jag inget om, jag slängde ut krockkudden som tydligen aldrig funkar vettigt på rover bilar oavsett modell.
För dem pengarna skulle jag idag köpa en äldre modell i toppskick. Helst en Mk2 eller Mk3. Men visst är rovern kul att köra Ändå.
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
Trådstartaren
Vad ser ni för nackdelar med att minin med skrynkeltak (länk ovan) är privatimporterad? Fifflas det mkt med distansmätaren?
Dom har sina problem dom nyare kojjorna ,
Rost som har nämnts tidigare främst runt rutan och vid lyktpottorna samt trekantsplåten vid framdörren .
Detta kan åtgärdas med lite energi , byt gummilisten vid framrutan och lägg ett tjockt lager med underredsmassa i skärmhusen efter rostlagning .
Andra problem dom har är växellådan (diffpinnen bör bytas till en härdad)
Fjädringen (byt till gammla kuddar)
Samt kör med mineralolja ist för delsyntet som dom rekomenderar .
Förövrigt kan jag säga att min -97:a klev över den magiska gränsen på 10000mil nu i veckan . Det firade jag med ett oljebyte
Rost som har nämnts tidigare främst runt rutan och vid lyktpottorna samt trekantsplåten vid framdörren .
Detta kan åtgärdas med lite energi , byt gummilisten vid framrutan och lägg ett tjockt lager med underredsmassa i skärmhusen efter rostlagning .
Andra problem dom har är växellådan (diffpinnen bör bytas till en härdad)
Fjädringen (byt till gammla kuddar)
Samt kör med mineralolja ist för delsyntet som dom rekomenderar .
Förövrigt kan jag säga att min -97:a klev över den magiska gränsen på 10000mil nu i veckan . Det firade jag med ett oljebyte