Motorblock 998cc / 1098cc
Motorblock 998cc / 1098cc
Är det samma block på 1000 och 1100? Dvs kan jag ta min 1100 vevaxel och sätta i mitt 1000 block och på så sätt få en 1100? Om blockhöjden är samma och 1100 har mer slag så måste väl kolvhöjden skilja mellan motorerna, eller?
-
- Inlägg: 327
- Blev medlem: 28 november 2004 kl. 18:29
- Ort: Krokom
-
- Inlägg: 327
- Blev medlem: 28 november 2004 kl. 18:29
- Ort: Krokom
kolla om du inte har en MG 1100 motor. dom har Cooper toppen
orginal. har själv en MG 1100 motor.
har du en MG motor så ska motornr börja på 10GR TAH eller 10 GRB TAH
är d en Austin/Morris 1100 motor börjar den på 10 AMW TA eller 10H
orginal. har själv en MG 1100 motor.
har du en MG motor så ska motornr börja på 10GR TAH eller 10 GRB TAH
är d en Austin/Morris 1100 motor börjar den på 10 AMW TA eller 10H
Fjädring???
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
-
- Inlägg: 327
- Blev medlem: 28 november 2004 kl. 18:29
- Ort: Krokom
har du orginala 202 toppen t 1100 kan du väl
kolla hur mycket volym d är i förbränningsrummet på den.
jämför med 295 toppen(cooper 998 /mg1100.
troligen måste du plana Cooper toppen.
MG 1100 kolvarna har mindre "skål" i kolvtoppen än
Austin/Morris 1100 kolvarna. därför tror jag du får för liten komp om
du slänger 295 toppen rakt på.
kolla hur mycket volym d är i förbränningsrummet på den.
jämför med 295 toppen(cooper 998 /mg1100.
troligen måste du plana Cooper toppen.
MG 1100 kolvarna har mindre "skål" i kolvtoppen än
Austin/Morris 1100 kolvarna. därför tror jag du får för liten komp om
du slänger 295 toppen rakt på.
Fjädring???
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.