Vart nyligen ägare till en mini 1000 -68 verka vara en kul bil men när jag skulle starta den ( med nyckeln ) så var den stendöd starten gick inte runt. såg att det fanns en startsärr under den huven med en Gummitutt på vips så startade den ) gick som en skott hur kan man ändra elen så att man bara behöver bara vrida på startnyckel ? lite jobbigt att gå under huven varje gång ...
Startspärr på en 68:a? Det var antagligen solenoiden, alltså reläet, till startmotorn du hittade. 2 grova kablar fästade med mutter, 2 stora flatstiftanslutningar och en liten? Den lilla med en vit-röd, har jag för mig, kabel är startsignal från tändningslåset. Kolla så att du får spänning på den när du vrider nyckeln till startläget. Om inte så kan det vara så enkelt att kabeln lossnat på tändningslåset.
knapp med gummitutt på ? Det är en bränsleavstängningsbrytare.
Konstigt att den sitter på en 68...
Den skall teoretisk bara lösa ut vid krock, men då finns det ju en
krocksensor någonstans och det låter väldigt konstigt på 68 ?
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
Exakt Jonas, så är det. Finns i minst 2 varianter. En fyrkantig som sitter med 2 skruv på innerskärmen, och en rundare som brukar sitta på en plåt på transmissionskåpan.