Bygga blästerskåp

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
crowan
Administratör

Bygga blästerskåp

Inlägg av crowan »

Har gått och funderat på om man inte skulle kunna göra ett enkelt blästerskåp, så det hade varit lite mindre dammigt när man ska blästra saker.

Någon som har byggt, eller har några bra ideér och tips att tänka på?

Vad ska man ha för glas tex, plexiglas?
johan_palm

Inlägg av johan_palm »

funkar med plexi och plywood. En bekant har byggt ett litet skåp så.Och då fogat det ordentligt så blir det inte så dammigt...plus en sug som suger bort det värsta så man ser
Användarens profilbild
crowan
Administratör

Inlägg av crowan »

Då ska jag prova att bygga ihop något liknande.
Användarens profilbild
wolfie

blästerskåp

Inlägg av wolfie »

Jag köpte ett på jula för 995:- som var helt kass... :evil: pga av att botten på kabinen var alldeles för flack ca10 cm, så att det bildades en krater runt röret som suger upp sanden. Och trycket i kabinen gjorde att det läckte runt dörren.
Men jag bockade en ny plåtbotten ca 40 cm djup och borrade ett hål i ovankant på kabinen och satte in ett extra konfilter, sedan har den funkat fint.
Jag har gjort en till en kompis oxå fast lite större, men jag köpte en likadan på jula igen och tog :Pistol, handskar, ruta, munstycken ,skyddsplast mm. Sparade ca 300 spänn på de istället för lösa delar :wink:
Användarens profilbild
crowan
Administratör

Inlägg av crowan »

Det är klart! Det är ingen dum idé, då får man alla delar man behöver för att komma igång.

Men jag har fattat av vad jag läst att de billiga skåpen inte är så roliga. Men att plocka delar från dem är ju smart!
Skriv svar