GOTLAND

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
Ola
Kontakt:

GOTLAND

Inlägg av Ola »

E det nån här som bor i Visby ?.
Skulle behöva lite hjälp av dig så fall.

En snubbe i visby som hyr ut gokarts har köpt mina aluminum fälgar och en beg 1000 motor av mig.
Ärlig och blåögd så har jag skickat dem. Han skulle betalat in på mitt konto men det har han inte gjort å nu har det gått 2 veckor.

Efter en satans massa telefon samtal och sms så börjar jag ilskna till.
finns det några bra indrivare eller nått andra bra förslag så mottages tips tacksamt.
för pengar ska jag ha............ även om det kostar lite. :twisted: :twisted: :twisted:
Senast redigerad av Ola den 25 juni 2007 kl. 22:36, redigerad totalt 1 gånger.
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
makervall
Kontakt:

Inlägg av makervall »

Du borde nog redigera ditt inlägg lite. Inte helt bra att namnge personer på det viset. Om jag inte missminner mig så är det tom olagligt.
Jag förstår att du vill ha dina pengar men du får nog omformulera dig lite och kanske ta bort namn och företag.

/Magnus
johan_palm

Inlägg av johan_palm »

trist när det sker...
karki
Kontakt:

indrivning

Inlägg av karki »

Tycker du ska sätta ut namnet igen & gärna på varenda hundkoje sida du hittar!
Det är olyckligt om fler blir blåsta av samma person!
Försök & få tag i hemnumret eller hans kartfirma nummer eller ring från en annan mobil så lär han svara för han vill nog gärna hyra ut sina go karts!
Vet hur det är då jag driver egen firma & det tjäns som man inte gör annat en & ringa & tjata om fakturor som är förfallna/peter
dodge polara cab 1964 426 max wedge
Plymouth AAR cuda 1970. 340 six pack objekt
saknar hundkoja just nu
Användarens profilbild
Babas

Inlägg av Babas »

Tycker du ska kolla upp om det är olagligt att skriva ut namnet. Är det inte det tycker jag det ska skrivas ut så inte fler blir lurade på det här viset! Hoppas det löser sig för dig.
makervall
Kontakt:

Inlägg av makervall »

Som sagt så håller jag med er alla. Inte kul å bli lurad. Har åkt på det själv även om det då bara var ca 200:- så blev jag ganska besviken när man försöker vara smidig å lita på folk.

Men jag är fortfarande ganska säker på att det räknas som förtal även om vartenda ord är sant. Å det vore ju tråkigt å åka på mer i böter än vad skulden är. Även om det kanske kan känna som om det är värt det.

Sattsa hälldre på att ringa från annat nummer till firman. Vill han käna pengar på firman så lär han ju svara.
Man får ju hoppas att det finns någon "naturlig förklaring" till problemet.

/Magnus
Användarens profilbild
Ola
Kontakt:

Inlägg av Ola »

har skickat en faktura och betalas inte den så får kronofogden den att bita i.

Och skulle inte det hjälpa så har jag ett par telefon nummer till några mindre svenska och ej så "handfallna" företag. :roll:
Användarens profilbild
kerguelair

Inlägg av kerguelair »

blev blåst av en snubbe som sålde beg. veteran mopped delar...upptäckte på diverse forum att flera hade blivit blåsta. Efter en massa mailande hit och dit samlade vi ihop 13 (!) polisanmälningar och bara då började det hända saker. Domstolen tyckte killen var skyldig och dömde honom till ...villkorlig dom. Eftersom han inte hade några pengar så fick vi inte tillbaka ett enda öre.

Du får inte publicera namn på folk på nätet utan deras tillstånd om du inte samtidigt publicerar samma artikel i tryckt form.
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
grozzny
Kontakt:

Inlägg av grozzny »

Att gå till kronofogden kostar tyvärr en del pengar,, men om du senare får rätt (kanske i en summarisk rättegång med KFM) så blir ju gokartsnubben betalningsskyldig ändå.

Jag tror det mest effektiva är att om du lyckas få tag i honom, hänvisa till lagen som är rätt klar på den punkten. Nämligen: "pacta sunt servanda" avtal skall hållas! (KöpL) Oavsett om det är muntligt eller skriftligt avtal. Hade ni avtalat om när du skulle få betalt?

Får du inte tag i honom på telefon så skicka ett brev där du hänvisar till detta och hur du kommer gå vidare.. Är han inte totalt "hjärndöd" så betalar han då..

Vill du ha ut dröjsmålsränta måste du skicka en skriftlig anmodan om att betalning skall ske och att om den inte sker efter ett visst datum utgår dröjsmålsränta med en viss procentsats (typ 22% eller nåt, får inte vara oskäligt)

Lycka till!
karki
Kontakt:

Gotland

Inlägg av karki »

Vore trevligt om du skrev lite info hur det gick med indrivningen om ett par veckor eller så lite nyfiken!/peter
dodge polara cab 1964 426 max wedge
Plymouth AAR cuda 1970. 340 six pack objekt
saknar hundkoja just nu
Användarens profilbild
Ola
Kontakt:

Inlägg av Ola »

Nu har jag fått alla pengar.. just idag.
Efter att ha skickat en faktura och en påminnelse och skulle skickat vidare till fogden på måndag.

Efter allt detta krångel så kommer jag aldrig skicka något utan att jag vet vem det är och fått pengar innan.

men men .. ärlighet vara längst.

och en snål smålänning e inget rolig å va skyldig pengar :-)
Mini-68

Inlägg av Mini-68 »

Synd att jag såg detta så sent har haft fullt upp!

Jag bor på Gotland och vet precis vem det är.
Ha skall väl ha liv i sin gula koja som han använder som reklampelare för sina gocarts.

Bra att du fått pengarna iaf, synd att det tog sån tid bara.
Ingen jag känner men har varit där och kört gocart, därför visste jag vem han va.

//Jimmy
Mini -68 1000cc

Bild
Skriv svar