Hej finns det någon som har en ide på lösning till problemet.
Har en austin clubman från 1972, huvud bromscylinder med stora burken,
svampig broms pedal, man måste pumpa för att få bromsverkan, Har renoverat huvudbromscylindern med nya packningar, luftat och samtidigt bytt ut all bromsolja och slangar fram, justerat och luftat,
och pedalen är fortfarande svampig, men verkan vid pumpning av bromspedalen
såg inget fel i huvudbromscylindern vid renovering så jag hoppade över att hona cylindern kan det vara felet eller har tidigare ägare ändrat någon packning så att dom ligger fel. vad tror ni, som är duktiga på att mecka hundkoja. ????
har du justerat bromsbackarna så att det skrapar lite?
om du har för mycket spel så räcker det inte med ett pump på pedalen, det går åt för mycket vätska för att låsa upp backarna
G13B skrev:har du justerat bromsbackarna så att det skrapar lite?
om du har för mycket spel så räcker det inte med ett pump på pedalen, det går åt för mycket vätska för att låsa upp backarna
Kanske slangarna bak är kass? Det är väl flexibla slangar en bit där bak också.
Sen är det någon tryckfördelardosa som sitter i bakramen. Den kanske du ska kolla så inte den går in och stör. Kan vara om man trycker för hårt och snabbt på pedalen att den stänger till bromsarna bak.
har du kollat att det inte någon hjulcylinder som läcker vätska det kan också ge svampig pedal, ta av trummorna och lyft på dammasken på hjulcylinder och då ska det inte vara fuktigt där. lycka till/marcus
biltema har hjulcylinder bak
(samma som saab v4) kolla så att dim är samma som du har.
tror micro har båda dim till v4 19.05 och 15.88
även mekonomen har cylindrar
Fjädring???
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.