Någon vänlig själ i Uppsala? Min clubman behöver hjälp!

Prata om vad du vill
Lucke

Någon vänlig själ i Uppsala? Min clubman behöver hjälp!

Inlägg av Lucke »

Hej,
Återigen har jag fått problem med min lilla clubman -71. Är rättså säker på att de har något med startmotorn att göra... finns de någon runt Uppsala som skulle kunna komma förbi? Kan betala nån slant för bensin/ tiden om du så önskar.
Användarens profilbild
_clubman_

Inlägg av _clubman_ »

jahaja! vad för fel är det då? hur beter sig kojan? finns ju ett gäng kojaåkare i uppsala... micke joel jocke staffan....
mini pickùp 850 67-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
Lucke

Inlägg av Lucke »

Hehe Kojan beter sig illa! Den vill inte starta alls längre, har kollat efter fel men ser inget uppenbart. När jag vrider nyckeln så "knackar" det i motorn men den kommer inte igång. Har letat fel men hittar inget. Och det värsta är ju att jag inte kan köra den till någon verkstad eller så!
Fredrik

Inlägg av Fredrik »

Har du någon kräm i batteriet ?? Startmotorn knackar bara om den inte har tillräckligt med ström.

MVH / Fredrik
Lucke

Inlägg av Lucke »

Japp batteriet funkar som det ska, funkar strålande att sätta på ljusen, stereon osv.
Användarens profilbild
guztaw

Inlägg av guztaw »

dålig kontakt kan göra att du har tillräckligt med kräm till lyset men inte till start motorn.. ta ett par start kablar från ett annat batteri och sätt -pol i jord och + polen direkt på startmotorn så ser du om den går runt..
There is no day like kicking ass day
pickupkalle
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

om vi säger så här istället,hur ser ditt startrelä ut om du kollar på det,på en del äldre finns det nämligen en startknapp som man kan pröva att tvinga i gång relät på annars så kan du prova att knacka på startmotorn och relät några ggr med en hammare eller nå annat hårt,pröva sen att starta med nyckeln,kan ju vara att det bara har hängt sig nånstans,surrar bara startmotorn när du vrider på nyckeln eller knackar det bara?knackar det i relät eller i startmotorn??? skit samma de brukar funka med att slå dom lite :) pröva,,, och sen återkommer du,alltså du ska inte smeka grejjerna slå medelhårt :) sen får du pröva dig fram
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Skriv svar