jubileumsmodell?
jubileumsmodell?
Hej kamrater! Jo jag undrar om nån vet om austin mini 1000 är en jubileumsmodell. jag köpte nyss ett sånt obj. & förra ägaren sa att det var en. jag har en guldfärgad bricka med nr 86. Är alla 75:or jubileum?
Vart ska brickan sitta? tackar på förhand/matthias
Vart ska brickan sitta? tackar på förhand/matthias
Jubileumsmodellen var nån banal ide av BMC år 1975 när Minin ngt smått tappat fotfäste.Så vad gör man? Jo tillverkar 200 st svarta kojor med piss-gul inredning och smäller ditt en badge mellan vindrutetorkarna med respektive nr per bil och ett par klistermärken på dörrarna för att uppmärksamma bilen!
"The lonesame jubilee"/Mongoose
mongoose skrev:Jubileumsmodellen var nån banal ide av BMC år 1975 när Minin ngt smått tappat fotfäste.Så vad gör man? Jo tillverkar 200 st svarta kojor med piss-gul inredning och smäller ditt en badge mellan vindrutetorkarna med respektive nr per bil och ett par klistermärken på dörrarna för att uppmärksamma bilen!
Suverän sammanfattning Mr Moongoose!

Såldes/tillverkades för att fira 15 års koja-försäljning i Sverige!
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Grön med...
Min bil ska tydligen oxå vara någon jubileums modell, fast jag vet jhu inte...
Det är en Grön Leyland Mini 1000 från -79 med guld stripes längs sidorna, med de "pissgula" säterna och ljusbruna skinn liknande dörrsidor.
Det är en Grön Leyland Mini 1000 från -79 med guld stripes längs sidorna, med de "pissgula" säterna och ljusbruna skinn liknande dörrsidor.