Besiktigade just kojan (Austin Mini 1000 MKII)...
Var tydligen i bra skick (gått i samma familj sedan ny)
ETT fel... hoppas inget allvarligare... för hög co-halt då...
Ser väldigt frächt ut under huven... bytt fördelarlock och kablar (inte jag) Bilen går väldigt bra... brukar dra ut choken en väldigt kort stund, typ tre sekunder:-) och bilen går rent och fint... vad skulle det kunna vara???
Ibland skulle det ha känts kul att ha en pigg (-are) koja... Vad finns det för varianter (färdigbyggda) som skulle kunna vara roliga... fördelar med en störtbur? Måste utsidan "förstöras" med skärmbreddare ochy annat?
Vad kan en originalkoja som min vara värd? och vad kostar en upptrimmad? ps trimningen måste hålla för att användas... inte fullgasstarter men ska tåla att man gasar emelllanåt...
Tack även för svaren på mina tidigare frågor
Hög co-halt...
Tack för svaren!
Hm, 200 i ombesiktningsavgift är ju inte så väldigt mkt pengar.. men nog skulle det vara tråkigt att behöva åka dit ännu en gång...
Ska testa att skruva ner bränslemängden och kanske tanka i lite etanol... men hur mår motorn av en större mängd ethanol?
Undrar om blytillsatsmedlen gör avgaserna orenare?
Larsa: såg att du också kom ifrån Umeå! tycker inte att man ser så många kojor här...
Hade varit kul att få åka en sväng i en upptrimmad koja (den ser då upptrimmat ut på bilden iallafall:-)
finns på 070-298 98 89 i så fall
Hm, 200 i ombesiktningsavgift är ju inte så väldigt mkt pengar.. men nog skulle det vara tråkigt att behöva åka dit ännu en gång...
Ska testa att skruva ner bränslemängden och kanske tanka i lite etanol... men hur mår motorn av en större mängd ethanol?
Undrar om blytillsatsmedlen gör avgaserna orenare?
Larsa: såg att du också kom ifrån Umeå! tycker inte att man ser så många kojor här...
Hade varit kul att få åka en sväng i en upptrimmad koja (den ser då upptrimmat ut på bilden iallafall:-)
finns på 070-298 98 89 i så fall
-
- Kontakt:
hur hög var Co halten? om den gått igenom alla år tidigare utan problem så kan det räcka med ett så litet enkelt jobb som att byta olja,du kan ju låna bilprovningens utrustning för att se hur mkt co du har,kom ihåg att bilen ska vara fullvarm när du kollar,brukar hänga en sån mät grejj på utsidan på alla bilprovningar
Bilar utan Turbo suger........
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Bilen var nybesiktigad då jag köpte den för typ två år sedan så har inte besiktigat tidigare... men av besiktningsprotokollen att dömma så har det då inte varit några större problem...
Bra om det går att kolla co-halten på besiktningen! gratis då eller?
Blev lite sen då jag skulle på besiktningen så bilen var kanske inte helt genomvarm... skulle detta kunna orsaka en för hög co-halt?
Bra om det går att kolla co-halten på besiktningen! gratis då eller?
Blev lite sen då jag skulle på besiktningen så bilen var kanske inte helt genomvarm... skulle detta kunna orsaka en för hög co-halt?
-