Frågor ang. motorvärmare!

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
John Doe
Inaktivt konto

Frågor ang. motorvärmare!

Inlägg av John Doe »

Tänkte testa hur bra motorn mår imorgonbitti genom att köra motorvärmare nu över natten. Vi vet ju alla att både motorn och miljön mår bättre genom att värma motorn på detta sätt. :wink:
Pluggade in den och hörde ett lätt sprakande som fortsätter från motorn då den började arbeta! Är detta ett bra tecken eller måste jag gå ut och rycka ur sladden och gå ut imorgonbitti vid 6 istället för att plugga in den?! Är ju skillnad på nya moderna bilar och Engelsk kvalitet 8)

Ursäkta att jag frågar så mycket :oops: Men man måste ju börja i ena änden för att lära sig :wink:
Hans L

Inlägg av Hans L »

Det är förmodligen OK!
Du hör ett ljud från motorvärmarn ungefär som när du värmer vatten i en såndär vattenkokare med doppvärmare i. Det är förmodligen den lilla uppvärmningsytan i förhållandet till den höga effekten som skapar temperaturskillnader som sedan hörs som ett sprakande ljud.
Är det större kris så antingen ryker det eller så går säkringen!
Sätt en timer i vägguttaget så slipper du att elda för kråkorna. Sätter du starttiden på ca 2 timmar före den tid du tänker starta bilen så brukar det räcka.

Hälsningar Hans :D
Hans L
John Doe
Inaktivt konto

Inlägg av John Doe »

Ahaaa är det på så sätt ;D Vart ganska orolig där ett tag, men den mådde hur bra som helst då jag startade den på morgonen och det vart varmt direkt inne i kupén :wink:
Skriv svar