Den röda lampan som sitter på bensin och värmehuset har börjat lysa nu då jag startar motorn. Och dimmar ut sig efter ett tag! Använder jag chocken och varvar motorn ett par gånger så försvinner den för att sen dyka upp då jag är ute och kör...
Är detta något jag behöver oroa mig för eller? Känns lite väl risky att denna ska tändas och dimmas ut vid start :/
Edit: Kan tala om att detta började efter att jag kopplade in stereon!
Slaktade bromsvarnaren och tog strömmen från denna och kopplade in till stereon. Kopplade sedan in mig på den vita kabeln som går från tändningen och slutligen jordade jag i instrumenthuset!
Gör om gör rätt eller har jag gjort rätt?!
HJÄLP! Laddningslampan lyser... [Löst nu]
HJÄLP! Laddningslampan lyser... [Löst nu]
Senast redigerad av John Doe den 12 oktober 2007 kl. 18:16, redigerad totalt 3 gång.
- 1275GTclubman
-
Löste detta igår! Hade suttit och skummat igen div trådar och läst om allt ifrån jordfel till glapp i kablar så jag tänkte, vafan jag går ut och tittar!
Började följa kablarna från generatorn och hittade sen en kabel som satt i bara EN koppartråd istället för hela kabeln, kopplade bort batteriet för säkerhets skull och testade sen, laddningslampan slocknar nu efter ett par sekunder precis som den skall göra ;D Ska svänga förbi stället jag köpte batteriet på och be dem testa nu hur det ser ut ;D
Så för er andra som har eller kanske kommer få ha samma problem! LETA först, för det tjänar ni på... En ny kabelsko går på nån krona eller ett 10 pkt för nå kronor på Classe, men en ny generator går på ca 1000 kr och en beggad går på ett par hundra
Började följa kablarna från generatorn och hittade sen en kabel som satt i bara EN koppartråd istället för hela kabeln, kopplade bort batteriet för säkerhets skull och testade sen, laddningslampan slocknar nu efter ett par sekunder precis som den skall göra ;D Ska svänga förbi stället jag köpte batteriet på och be dem testa nu hur det ser ut ;D
Så för er andra som har eller kanske kommer få ha samma problem! LETA först, för det tjänar ni på... En ny kabelsko går på nån krona eller ett 10 pkt för nå kronor på Classe, men en ny generator går på ca 1000 kr och en beggad går på ett par hundra