Motorproblem, trimning, transmission, etc.
mange
Inlägg
av mange » 14 mars 2005 kl. 20:38
Kan någon hjälpa mig?
Jag har en teori om hur detta ska vara, men jag vill veta om jag har rätt.
Från vevhusventilationen går det en slang som ska sitta på förgasaren (gul hand, pedagogiskt va?
).
Från fördelaren går en slang som också ska sitta på förgasaren (röd hand).
Har jag rätt eller fel?
Frågan är då vad dessa två håligheter är till för?
Någon som vet?
Babas
Inlägg: 219 Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad
Inlägg
av Babas » 14 mars 2005 kl. 22:03
mange skrev: Kan någon hjälpa mig?
Jag har en teori om hur detta ska vara, men jag vill veta om jag har rätt.
Från vevhusventilationen går det en slang som ska sitta på förgasaren (gul hand, pedagogiskt va?
).
Från fördelaren går en slang som också ska sitta på förgasaren (röd hand).
Har jag rätt eller fel?
Frågan är då vad dessa två håligheter är till för?
Någon som vet?
Du har helt rätt på första bilen. på andra vet jag inte säkert men kan tänka mig att det ska gå en slang i mellan det två.
Cooper-74
Inlägg: 919 Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42
Inlägg
av Cooper-74 » 14 mars 2005 kl. 23:15
[quote="mange"]Kan någon hjälpa mig?
Från fördelaren går en slang som också ska sitta på förgasaren (röd hand).
> Helrätt!!!
Du har en slang som går från vevhusventilationen i kamkedje-kåpan just den slangen ska gå till ''gul hand'' i första bilden!
Sen ska en slang gå mellan ventilkåpan och luftrenaren,precis dom två som du märkt ut i andra bilden!
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Babas
Inlägg: 219 Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad
Inlägg
av Babas » 14 mars 2005 kl. 23:25
den vevhusventilationen har man ju bara om man har en 1275. är det en 998cc motor så sitter den ju på baksidan av motorn. eller e jag ute och cyklar nu
Cooper-74
Inlägg: 919 Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42
Inlägg
av Cooper-74 » 14 mars 2005 kl. 23:42
Babas skrev: den vevhusventilationen har man ju bara om man har en 1275. är det en 998cc motor så sitter den ju på baksidan av motorn. eller e jag ute och cyklar nu
Du har rätt!
Nå då ska den från baksidan på motorn kopplas till stora hålet på förgasaren!
Men så fan heller att jag köper en cykel bara för jag sa fel!
1275an har som du säger två styck vevhusventilationer som är hopkopplade med ett Y och sen går till förgasaren.
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
mange
Inlägg
av mange » 15 mars 2005 kl. 11:18
Tack för hjälpen!
Men Cooper-74 har två olika svar...
Svar 1:
En slang mellan ventilkåpan och luftrenaren.
Svar 2:
Två ventilationer kopplade till förgasaren via en Y-koppling.
Sen har jag då tydligen en ventilkåpa från en 1275a på min 998...
Cooper-74
Inlägg: 919 Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42
Inlägg
av Cooper-74 » 15 mars 2005 kl. 11:32
mange skrev: Tack för hjälpen!
Men Cooper-74 har två olika svar...
Svar 1:
En slang mellan ventilkåpan och luftrenaren.
Svar 2:
Två ventilationer kopplade till förgasaren via en Y-koppling.
Sen har jag då tydligen en ventilkåpa från en 1275a på min 998...
Då får du läsa mitt svar igen! Så ser du kanske skillnaden på ''vevhus'' och ''ventilkåpa''
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
n.trane
Inlägg: 21 Blev medlem: 17 februari 2005 kl. 19:29
Ort: Halmstad
Inlägg
av n.trane » 16 mars 2005 kl. 20:38
kolla om det verkligen finns ett hål i pipen,
"gul hand".pipen finns där även ohålad såattsäga.